חגים ולוח שנה | עמותת קדמה לשוויון בחינוך | 16.01.2022
בעמותת קדמה לשוויון בחינוך בחרנו להקדיש את יום החינוך הבינלאומי לציון אי השוויון בחינוך באמצעות אסופה של מערכי שיעור בנושא. מטרתנו היא להעלות את המודעות לאי השוויון, לביטויים השונים שלו, לסיבותיו ולהשלכותיו, ובד בבד להציע אלטרנטיבות למצב הקיים ולהביא לשינוי.
מוזמנות ומוזמנים לעיין ב- אסופת המערכים משנת 2021.
באסופה השנה כללנו שלושה מערכי שיעור נבחרים בנושא אי השוויון בחינוך:
שני הראשונים מציגים עמדה ביקורתית כלפי יסודות בסיסיים ומקובלים במערכת החינוך: החלוקה להקבצות ובחינות הבגרות. יסודות אלו מייצגים בעיננו את תופעת ההסללה בחינוך שמכוונת קבוצות אוכלוסייה שונות למסלולים נפרדים. מערך השיעור השלישי מותח ביקורת על מערכת החינוך הערבית במדינת ישראל בהיבט של החינוך לזהות או "אי החינוך לזהות". מטרת השיעור היא לעורר חשיבה ודיון בחשיבות החינוך לזהות בבתי ספר ובאי-השוויון שקיים בין בתי ספר יהודיים לבתי ספר ערביים במדינת ישראל בהיבט זה.
אתן/ם מוזמנות/ים לעשות שימוש במערכי השיעור, ולכתוב לנו תגובות במייל: info.kedma@gmail.com
האסופות מתמקדות בהעלאת מודעות לאי-שוויון, עיסוק בביקורת על מערכת החינוך והצעות לאלטרנטיבות. אספות אלה מדגישות את השפעת המערכות הקיימות על קבוצות מוחלשות ומעודדות פיתוח חשיבה ביקורתית בקרב התלמידות.ים.
כתיבת תגובה