בעמותת קדמה לשוויון בחינוך בחרנו להקדיש את יום החינוך הבינלאומי לציון אי השוויון בחינוך באמצעות אסופה של מערכי שיעור בנושא. מטרתנו היא להעלות את המודעות לאי השוויון, לביטויים השונים שלו, לסיבותיו ולהשלכותיו, ובד בבד להציע אלטרנטיבות למצב הקיים ולהביא לשינוי.
מוזמנות ומוזמנים לעיין ב- אסופת המערכים משנת 2021.

באסופה השנה כללנו שלושה מערכי שיעור נבחרים בנושא אי השוויון בחינוך:
שני הראשונים מציגים עמדה ביקורתית כלפי יסודות בסיסיים ומקובלים במערכת החינוך: החלוקה להקבצות ובחינות הבגרות. יסודות אלו מייצגים בעיננו את תופעת ההסללה בחינוך שמכוונת קבוצות אוכלוסייה שונות למסלולים נפרדים. מערך השיעור השלישי מותח ביקורת על מערכת החינוך הערבית במדינת ישראל בהיבט של החינוך לזהות או "אי החינוך לזהות". מטרת השיעור היא  לעורר חשיבה ודיון בחשיבות החינוך לזהות בבתי ספר ובאי-השוויון שקיים בין בתי ספר יהודיים לבתי ספר ערביים במדינת ישראל בהיבט זה.

אתן/ם מוזמנות/ים לעשות שימוש במערכי השיעור, ולכתוב לנו תגובות במייל: info.kedma@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.