מערכי שיעור והפעלות |
עמותת קדמה לשוויון בחינוך |
30.05.2021
מערך שיעור זה עושה שימוש בכלי להערכה עצמית מילולית. הוא מבוסס על רפלקציה עצמית במספר תחומים ומלווה על ידי שאלות מנחות. ניתן להעביר את המערך בשיעור אחד כפול, או לפצל אותו לשיעורים שונים.
הכלי נועד קודם כל לאפשר לתלמידות/ים להתבונן בתהליכים שעברו דרך העיניים שלהן/ם, לצד זאת הכלי מאפשר גם הנגשה של תהליך ההערכה הבית ספרי, הוא נוצר בהלימה לתכנים של התעודה, והוא מרחיב אותם על פי תכנים מעולמם/ן הפנימי של התלמידות/ים. אין בכך כדי לבטל את חשיבות התעודה הבית ספרית, אלא להעמיק את משמעות ההערכה ואת האפשרויות שנגזרות ממנה (הצבת מטרות להמשך, הבנת החוזקות והאתגרים של כל תלמיד/ה, תיאום ציפיות עם המורות/ים ועם ההורים).
התלמידות/ים יקבלו מפת אוצר , עם נקודת התחלה ונקודת סיום, כשביניהן מסלול של "איים" שונים, כל אי מייצג תחום אחר, ובכל אי יכתבו אודות התהליך שעברו בתחום הזה. השיעור מלווה במצגת, ובכל שקופית נמצאות השאלות המנחות עבור כל אי. כדאי להדפיס את האיים על נייר A3 כדי שיהיה מספיק מקום לכתיבה. את המפה המוגמרת ניתן וכדאי לצרף לתעודה בסוף השנה.
זה תהליך נהדר, אצלינו בבית ספר סימני דרך בנינו משהו דומה מאוד בהשראה של הסיפור הקוסם מארף עוץ, תחילה תהליך של כחודש של קריאה משותפת של הסיפור ודיון מעמיק על הדמויות, הלבטים, ומה שהן מיצגות ואחכ בניית מיצג אישי ( עיסת נייר בשילוב חומרים נוספים) של מסלול רפלקטיבי של כל ילד + טקסט כתוב של כל ילד. היו כמובן מי שהזדקקו למידה שונה של תיווך… בסופו תערוכה שאליה הוזמנו כל ההורים כאירוע סיום שנה.
לינק לדף דוגמא שהוצע לילדים, חלקם בנו דף לתיאור התהליך שלהם באופן עצמאי. https://www.dropbox.com/s/tfey8iu8i70igk4/%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%A1%D7%9D%20%D7%9E%D7%90%D7%A8%D7%A5%20%D7%A2%D7%95%D7%A5.pptx?dl=0
הפעילות נעשתה עם תלמידי כיתות ב-ג
דורית לאור
זה תהליך נהדר, אצלינו בבית ספר סימני דרך בנינו משהו דומה מאוד בהשראה של הסיפור הקוסם מארף עוץ, תחילה תהליך של כחודש של קריאה משותפת של הסיפור ודיון מעמיק על הדמויות, הלבטים, ומה שהן מיצגות ואחכ בניית מיצג אישי ( עיסת נייר בשילוב חומרים נוספים) של מסלול רפלקטיבי של כל ילד + טקסט כתוב של כל ילד. היו כמובן מי שהזדקקו למידה שונה של תיווך… בסופו תערוכה שאליה הוזמנו כל ההורים כאירוע סיום שנה.
לינק לדף דוגמא שהוצע לילדים, חלקם בנו דף לתיאור התהליך שלהם באופן עצמאי. https://www.dropbox.com/s/tfey8iu8i70igk4/%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%A1%D7%9D%20%D7%9E%D7%90%D7%A8%D7%A5%20%D7%A2%D7%95%D7%A5.pptx?dl=0
הפעילות נעשתה עם תלמידי כיתות ב-ג
סלינה ארקדש
נהדר!!!!!
אם רוצה לשלוח לנו את מהלך הפעילות כתוב נשמח להמליץ עליה
מאיה
השיעור נראה ממש מרתק ומשמעותי ואני כבר רוצה להשתמש בו עם התלמידות שלי ועם הילדים שלי בבית
מזכיר לי את הסרט המקסים "הקול בראש"
תודה רבה!!
סלינה ארקדש
תודה רבה מאיה יקרה
בהצלחה עם התלמידות והילדים, תהנו
ונשמח לקבל משוב איך היה….
סלינה ארקדש
תודה מאיה! מקסים ההקבלה עם הסרט
"הקול בראש" . נשמח לשמוע איך היה עם התלמידות והתלמידים ומה עלה…