מערכי שיעור והפעלות |
עמותת קדמה לשוויון בחינוך |
30.05.2021
אם נחשוב על זה, הרי שהיה לתלמידות/ים שלנו לא מעט חופש בשנה הזאת, או אולי מוטב לומר "חופש" במרכאות: "חופש" כפוי מבית הספר, לא מעט חופש מלימודים. א/נשים רבים יצאו בתקופה הזאת לחופשה מעבודתם שלא מרצונם. בזמן "החופש" הזה חלו על כולנו הרבה הגבלות, כך שבמידה רבה החופש לעשות כל מה שנרצה: להיפגש, לצאת, לנסוע, לבלות – נגזל מאיתנו. בסיום השנה הזאת ולקראת 'החופש הגדול', חשבנו שזאת הזדמנות לדון בשאלה: מהו חופש? מהי המשמעות הפילוסופית של חופש וחירות? ומהו חופש עבורי? לשם כך בחרנו להשתמש בהמשגות הפילוסופיות של ישעיה ברלין. בשיעור נכיר את ההמשגות, ונקשור אותן לחיינו ולמשמעות של חופש עבורנו.
רחל
מעוניינת במערך