איך נדבר עם התלמידות/ים על כל מה שקורה? מערך שיעור
מערכי שיעור והפעלות |
עמותת קדמה לשוויון בחינוך |
16.05.2021
האירועים שקורים סביבנו, המהומות, ההסלמה הגוברת, ההפגזות והאזעקות מצד אחד וההתלקחויות מבית מצד שני, המתח האלים וההתפרעויות של יהודים וערבים, ידיעות חדשותיות על פגיעות, ההצפה של האירועים ושל המידע – כל אלו מעלים בכולנו רגשות קשים מכל קשת הרגשות, לצד תחושות של מצוקה וחוסר וודאות שבוודאי נחווים גם על ידי תלמידותינו ותלמידינו. לפני שנדבר עם התלמידות/ים על המצב וגם אם כבר דיברנו איתן/ם, חשוב שנדבר גם עם עצמנו.
אנחנו מציעות מהלך שיעור שמתחיל בבירור עצמי, ולאחריו פעילות כיתתית. בשל ריבוי האירועים בחרנו להתמקד במסגרת זאת בעימותים שבין האזרחים הערבים והיהודים בתוך החברה הישראלית.
מבינה את הקושי, אבל לאט לאט אפשר להתרגל. כן חשוב לדעתי לעשות תיקון ולהשתמש גם בצורת הנקבה של העברית מתוך רצון לכלול באופן שווה את הקוראות שלנו ואת התלמידות בכיתה, ויש לזה השפעה ומשמעות לבחירה הזו.
מירי
איך אפשר לקרוא קריאה רצופה וקולחת עם הקו האלכסוני שמפריד בין זכר לנקבה? זה ממש מטריד.
זה ממש מפריע, מציעה לדבוק בצורת רבים זכר שהעברית מבוססת עליה.
סלינה ארקדש
מבינה את הקושי, אבל לאט לאט אפשר להתרגל. כן חשוב לדעתי לעשות תיקון ולהשתמש גם בצורת הנקבה של העברית מתוך רצון לכלול באופן שווה את הקוראות שלנו ואת התלמידות בכיתה, ויש לזה השפעה ומשמעות לבחירה הזו.