פעמים רבות חלוקת תעודות הערכה, בעיקר בכיתות הנמוכות, נחווית כאירוע לא מוכר, מלחיץ, הרחוק מחווית הלמידה השגרתית של התלמידות/ים.
במערך שיעור זה נציג  כלי להערכה עצמית באמצעות המחשה. מטרת הכלי היא להטרים את אירוע ההערכה החיצוני על ידי הערכה עצמית מונחית, תוך שימוש בשפה הקרובה לשפת ההערכה הבית ספרית. כך יוכלו התלמידות/ים להרגיש שניתנה להם\ן האפשרות להשמיע את קולם\ן אודות התהליך שעברו, ולא רק להיות מוערכים מבחוץ.
בנוסף, פעולת ההערכה העצמית תוכל לעזור להם\ן להבין כיצד המורה מעריכה אותם\ן וכי לא מדובר בתהליך שרירותי אלא בכזה המבוסס על שאילת שאלות וחשיבה, ולהבין טוב יותר את שפת ההערכה בתעודה.

הכלי מבוסס על רפלקציה עצמית של התלמידות/ים במספר תחומים, הוא מלווה בשאלות מנחות ואינו מחייב כתיבה. ניתן לשלב כתיבה בהתאם לרמת הכיתה ובהחלטת המורה. בשימוש בכלי הערכה זה התלמידות/ים יכינו צמידים צבעוניים המייצגים את התהליך שעברו במהלך השנה. התלמידות/ים יוכלו לקבל את הצמידים  יחד עם התעודה, כאשר רצוי לנהל עם כל תלמיד/ה שיח אודות ההערכה העצמית שלהם\ן.
כדאי גם לצרף לצמיד את המקרא בעזרתו הוכנו הצמידים כך שיוכלו לזכור את משמעותו ולנהל אודותיו שיח גם בבית עם ההורים (ולהנחות את ההורים לעשות כך).

לשיעור מצורפת מצגת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

1 תגובות

  1. הגב

    דורית לאור

    וואו!! אני יכולה לראות בעיני רוחי איך כל ילד וילדה מעציבים את הצמיד שלהם ( ליד או לרגל… או שרשרת צוואר) תוך כדי שיח אישי עם המחנכ.ת