שיעור זה יכול לעמוד בפני עצמו, או לשמש כמערך מקדים לפעילות כיתתית שהכיתה תיזום ותוביל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי.ות פעולות האיבה. במהלך השיעור התלמידים והתלמידות יתבוננו באופן אישי וחברתי על מושג הזיכרון, יפגשו את תופעת הסטיקרים שהתפתחה מאז השביעי באוקטובר ויבחנו כיצד היא מבטאת זיכרון שאינו רק ממלכתי, אלא גם אישי, אזרחי, חי ונוכח. לקראת סיום השיעור, אפשר לפתוח דיון ולחשוב יחד עם הכיתה כיצד הן.ם היו רוצות.ים לציין את יום הזיכרון השנה – מתוך התובנות והחיבורים האישיים שנוצרו במהלך השיעור.