גם בשנת 2022 מעט מהתלמידות/ים בישראל מכירות/ים את חג הסיגד. לרוב הוא אינו מקבל את הזרקור שמקבלים שאר חגי ישראל בבתי הספר, ונראה שהעיסוק בו במערכת החינוך לעיתים נדחק לשוליים או שמסתכם בהיכרות שטחית עם מנהגי החג. מערך זה נכתב במחשבה כי קיים קשר בין היחס אל החג לבין מצב הקהילה האתיופית בארץ והיחס אליה.
במסגרת השיעור נכיר את החג ומנהגיו דרך סיפורים אישיים של יוצאי/ות אתיופיה, נחשוב ונדון יחד עם התלמידות/ים על קיומו ומשמעותו של חג הסיגד כאן בארץ, ונשאל שאלות ביקורתיות על מקומו של החג בין חגי ישראל.
כתיבת תגובה