תרבות הקפיטליזם הצרכני מעודדת צריכה של מוצרים ושירותים כערך מרכזי. זו תרבות בה "אני צורכ.ת משמע אני קיימ.ת", אני ממתג.ת את עצמי באמצעות מה שאני צורכ.ת. כלומר, הדימוי העצמי שלנו והדימוי אותו נרצה לשדר לחברה הסובבת אותנו, תלוי הרבה גם במוצרים שנבחר לרכוש. זו תרבות שבה הצרכנות נעשית ההגדרה העצמית שלנו.
המערך עוסק במסרים ובתפיסות שעליהם מבוססת השפה הויזואלית בפרסומות. דרך התבוננות בפרסומות שונות נבחן את מודל היופי ונכיר את מושג החפצון.