המסע הפנימי- הזכויות שלי ואני | מערך שיעור ליום זכויות הילד והילדה
מערכי שיעור והפעלות |
shirlyKed |
11.11.2025
מושג זכויות הילד.ה התפתח מתוך ההבנה שילדות.ים אינן.ם "מבוגרים קטנים" אלא בני ובנות אדם עם צרכים ייחודיים, התפתחותיים ורגשיים, הזקוקים להגנה ולהבטחת תנאים שיאפשרו להן.ם לגדול בביטחון ובכבוד. לאורך ההיסטוריה, ילדות וילדים רבים בעולם נדרשו לעבוד, הוזנחו, חוו אלימות או נמנעה מהן.ם הזכות ללמוד ולהשפיע. בעקבות תהליכים חברתיים ומוסריים, המדינות החברות באו״ם קיבלו בשנת 1989 את "אמנת זכויות הילד.ה", הקובעת מכלול זכויות בסיסיות לכל ילד.ה ללא הבדל דת, מין, שפה או מוצא. שיח על זכויות ילדים במערכת החינוך אינו נועד רק להקנות ידע, אלא לבסס תרבות בית־ספרית של שוויון, הגנה, כבוד הדדי ושמירה על רווחתם הרגשית והחברתית של כל תלמיד ותלמידה. לכן, התייחסות לנושא זה בכיתה היא חלק מרכזי בעיצוב האקלים החינוכי ובטיפוח תחושת הערך והסוכנות האישית של הילדות.ים.
כתיבת תגובה