זהו ספר חלוצי וחדשני, שמלווה את התלמידות והתלמידים לאורך שנות בית הספר התיכון. הספר כולל נושאים שמעסיקים את בנות ובני הנוער בתקופה זו: הבחירה במגמות, לקראת צבא או שירות לאומי, אהבה ויחסים, מיניות, זהות מינית, כסף ועוד.
זה לא ספר על מגדר, המגדר הוא המשקפיים שדרכן נתבונן בכל הנושאים בספר.
הספר הוא מדריך שמספק כלים למורה לדבר עם התלמידות והתלמידים על סוגיות מגדריות ועל שוויון מגדרי. לא ממקום אקדמי אלא "בגובה העיניים" דרך הנושאים והשאלות שמעסיקים אותן/ם לאורך שנות התיכון.
הפעילויות והדיונים שבמדריך, פותחו במטרה להעלות את המודעות המגדרית של התלמידות/ים, לעודד אותן/ם לשאול שאלות, להתווכח, לבדוק את ההנחות שלהן/ם ואת המסרים הגלויים והסמויים שבסביבתן/ם.
"יופי של פעילות. פשוט תענוג לקרוא. מקיפה מאוד, מעמיקה, מקצועית, מביאה חומרים רבים שניתן לבחור ביניהם. מתייחסת לסוגיות שונות שעולות ."
רם כהן, מנהל תיכונט, תל אביב-יפו
"הפעילויות בספר מצוינות, מעניינות ומגוונות. מאד מעוררות מחשבה ומעמיקות. אני הייתי מעביר את הספר לכל מחנכת בתיכון ."
עופר שור, מורה בתיכון, חיפה
"קראתי בעיון רב והתרשמתי עמוקות. מקצועיות ברמה הכי גבוהה שאני מכירה. דיבור בגובה העיניים מתוך בקיאות בחומר היכרות עם הנוער וגישה חינוכית נכונה ומדויקת ."
הילה קסל, מנחה צוותי חינוך בקרן לעידוד יוזמות חינוכיות
Previous slide
Next slide
מעניין אותך לשמוע עוד על הספר? תרצה/י להיות בין הראשונים לרכוש אותו בעלות מוזלת? מוזמנ/ת למלא את הפרטים שלך בטופס זה ואנחנו נשלח אליך מייל ברגע שהספר ייצא לאור! ההשקה מתוכננת לחודש מרץ 2023
מחיר הספר המלא כולל משלוח לנקודת איסוף בקרבתך: 120 ש"ח מחיר לנשות ולאנשי חינוך: 95 ש"ח מחיר ברכישה מוקדמת מוזלת לנשות ואנשי חינוך: 80 ש"ח (עד גמר המלאי)
*המחירים כוללים מע"מ. לרכישות מרוכזות ניתן לפנות אלינו במייל: info.kedma@gmail.com
שלום רב נשים יקרות, יישכוייח גדול על העיסוק במרחב המגדרי הבלתי-שוויוני, זהו לימוד כל כך חשוב המאלץ את כל הלומדים (כולל כולנו) לשאול את עצמנו שאלות קשות אודות ההבנה שלנו, אבל בעיקר – העמדות, הדעות, התפיסות, ההנעות וההתנהגויות המודעות.
שאלת "האם" הנמצאת בלימוד שאתן מציעות, מבקשת תשובה של "כן/לא", אני חושב שגם אם המורה מבקשת לנמק, עדיין השאלה נותרת רחוקה מהלומדים, אולי שווה לכן לחשוב על שאלות מאתגרות יותר כגון: "באיזו מידה", או: "עד כמה", אלו יסייעו לפתיחת מרחבים פוריים של דיון, והתשובות תנבענה מתוך עולם הזהות הפנימי של הלומד, דבר שיאפשר למורה להרחיב את השאלות ומכאן גם להכיר ולהבין את זהותו הפנימית של הלומד.
אני חושב ששווה לשאול גם שאלות המקרבות את הלומדים לרעיון הגדול של לימוד מגדרי, בעיקר את הלומדים הפסיביים, למשל: "כיצד קשור כל הלימוד שערכנו כאן, אליך? אלינו?"; "עד כמה את.ה חש.ה הזדהות עם עמדה כזו/אחרת שהובעה במהלך הלימוד ומה תוכל.י להוסיף?"; "אילו רעיונות יש לך כדי להרחיב ולהעמיק עוד?"; "מה תציע.י כדי להפיץ את בשורת הלימוד והתובנות לקהילות ולמרחבים נוספים?"
אני חושב שיש בכוחן של שאלות כאלו לדרוש מן התלמיד לחשוב לעומק, לגרום לו להרהר ולהוציא מעצמו מחשבות חדשות.
עלו והצליחו!
חיים פרג
שלום רב נשים יקרות, יישכוייח גדול על העיסוק במרחב המגדרי הבלתי-שוויוני, זהו לימוד כל כך חשוב המאלץ את כל הלומדים (כולל כולנו) לשאול את עצמנו שאלות קשות אודות ההבנה שלנו, אבל בעיקר – העמדות, הדעות, התפיסות, ההנעות וההתנהגויות המודעות.
שאלת "האם" הנמצאת בלימוד שאתן מציעות, מבקשת תשובה של "כן/לא", אני חושב שגם אם המורה מבקשת לנמק, עדיין השאלה נותרת רחוקה מהלומדים, אולי שווה לכן לחשוב על שאלות מאתגרות יותר כגון: "באיזו מידה", או: "עד כמה", אלו יסייעו לפתיחת מרחבים פוריים של דיון, והתשובות תנבענה מתוך עולם הזהות הפנימי של הלומד, דבר שיאפשר למורה להרחיב את השאלות ומכאן גם להכיר ולהבין את זהותו הפנימית של הלומד.
אני חושב ששווה לשאול גם שאלות המקרבות את הלומדים לרעיון הגדול של לימוד מגדרי, בעיקר את הלומדים הפסיביים, למשל: "כיצד קשור כל הלימוד שערכנו כאן, אליך? אלינו?"; "עד כמה את.ה חש.ה הזדהות עם עמדה כזו/אחרת שהובעה במהלך הלימוד ומה תוכל.י להוסיף?"; "אילו רעיונות יש לך כדי להרחיב ולהעמיק עוד?"; "מה תציע.י כדי להפיץ את בשורת הלימוד והתובנות לקהילות ולמרחבים נוספים?"
אני חושב שיש בכוחן של שאלות כאלו לדרוש מן התלמיד לחשוב לעומק, לגרום לו להרהר ולהוציא מעצמו מחשבות חדשות.
עלו והצליחו!
עמותת קדמה לשוויון בחינוך
תודה רבה על התגובה המפורטת ועל ההצעות הטובות!
בהחלט לוקחות לתשומת ליבנו את השאלות שהצעת ותמיד נשמח להמשיך ולדבר.