בשנה האחרונה אנחנו עמלות על פרויקט חדש. ספר למורה עם הצעות להפעלות בכיתה, בנושאים שונים הרלוונטיים לחיי התלמידים והתלמידות, אבל עם דגש על הזווית המגדרית. אנחנו קוראות לו:

מגדר בדיאלוג – מדריכ/ה לפעילויות בכיתה

הרעיון הוא לתת למורה כלים לדבר עם הנערות והנערים על מגדר לא ממקום תיאורטי וגבוה, אלא ממקום שלוקח בחשבון את הצרכים וההעדפות שלהן/ם, דרך הנושאים והשאלות שמעסיקים אותן/ם לאורך שנות התיכון.

הספר אוטוטו מוכן, בינתיים אנחנו משתפות אתכן/ם כאן ב-2 הפעלות בחינם מתוך הספר כדי שתכירו:

  • הפנים של הכסף (על הטיה מגדרית בפרסומות לבנקים ולמוצרים פיננסיים) | מתוך הפרק: חינוך פיננסי
  • מה אופייני יותר למי? (או: האם יש הבדלים בכיתה בין בנות ובנים?) | מתוך הפרק: מחיי בית הספר
 
 

נשמח לשמוע תגובות!

 

(הספר עומד לצאת לאור במהלך שנה"ל 2022-2023. עקבו אחרינו לעדכונים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

2 תגובות

  1. הגב

    חיים פרג

    שלום רב נשים יקרות, יישכוייח גדול על העיסוק במרחב המגדרי הבלתי-שוויוני, זהו לימוד כל כך חשוב המאלץ את כל הלומדים (כולל כולנו) לשאול את עצמנו שאלות קשות אודות ההבנה שלנו, אבל בעיקר – העמדות, הדעות, התפיסות, ההנעות וההתנהגויות המודעות.
    שאלת "האם" הנמצאת בלימוד שאתן מציעות, מבקשת תשובה של "כן/לא", אני חושב שגם אם המורה מבקשת לנמק, עדיין השאלה נותרת רחוקה מהלומדים, אולי שווה לכן לחשוב על שאלות מאתגרות יותר כגון: "באיזו מידה", או: "עד כמה", אלו יסייעו לפתיחת מרחבים פוריים של דיון, והתשובות תנבענה מתוך עולם הזהות הפנימי של הלומד, דבר שיאפשר למורה להרחיב את השאלות ומכאן גם להכיר ולהבין את זהותו הפנימית של הלומד.
    אני חושב ששווה לשאול גם שאלות המקרבות את הלומדים לרעיון הגדול של לימוד מגדרי, בעיקר את הלומדים הפסיביים, למשל: "כיצד קשור כל הלימוד שערכנו כאן, אליך? אלינו?"; "עד כמה את.ה חש.ה הזדהות עם עמדה כזו/אחרת שהובעה במהלך הלימוד ומה תוכל.י להוסיף?"; "אילו רעיונות יש לך כדי להרחיב ולהעמיק עוד?"; "מה תציע.י כדי להפיץ את בשורת הלימוד והתובנות לקהילות ולמרחבים נוספים?"
    אני חושב שיש בכוחן של שאלות כאלו לדרוש מן התלמיד לחשוב לעומק, לגרום לו להרהר ולהוציא מעצמו מחשבות חדשות.
    עלו והצליחו!

    • הגב

      עמותת קדמה לשוויון בחינוך

      תודה רבה על התגובה המפורטת ועל ההצעות הטובות!
      בהחלט לוקחות לתשומת ליבנו את השאלות שהצעת ותמיד נשמח להמשיך ולדבר.