החברה החרדית והחברה הערבית שבזמני שגרה נמצאות מחוץ לזרם המרכזי בישראל, קיבלו בזמן משבר תזכורת כואבת ומהדהדת למיקומן החברתי. עבור הנשים בישראל, תקופת הקורונה שיקפה מראה לא פשוטה לגבי ביטחונן האישי ומעמדן הרעוע בשוק העבודה. מערכת החינוך השאירה בצד הדרך הרבה מהתלמידות/ים ממעמד כלכלי-חברתי נמוך, שנבצר מהן/ם לקחת חלק בלמידה מרחוק. גם המורות והמורים הופקרו לשיח תקשורתי מזלזל ומאשים, כל זאת בשעה שהיה עליהן/ם ללמד מרחוק תוך השגחה על הילדות/ים שלהן/ם בבית. עם זאת, בכל אחד מהתחומים הללו התגלו גם הזדמנויות בעיקר בהתגייסות של אזרחיות/ים וביוזמות פרטיות מרגשות וחשובות.

מערך זה עוסק באופן בו השפיע משבר הקורונה על סוגיות בנושא חינוך ומגדר ובהשפעת המשבר על החברה הערבית והחברה החרדית. זאת מתוך ההבנה כי המשבר חשף והחריף את הבעיות, הליקויים, חוסר השוויון וההפליה הקיימים במרחב הישראלי בשגרה. מבט ביקורתי על האופן בו השפיע המשבר בצורה שונה על מרחבים שונים המרכיבים את החברה הישראלית עשוי לחשוף כי אלו היו שם תמיד ומצב החירום הדגיש אותם ביתר שאת.

מערך שיעור זה בנוי במתכונת של תחנות למידה בשיעור כפול.  בכל תחנה יפגשו קבוצת תלמידות/ות טקסט בנושא אחר, ינתחו אותו ביחד, ויענו על שאלות. למידה בתחנות מאפשרת לתלמידות/ים ללמוד תוך כדי תנועה מה שמשפיע גם על גמישות המחשבה והמעורבות בלמידה.

צילום: Alex Eidelm, Shutterstock 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 תגובות