חגים ולוח שנה | עמותת קדמה לשוויון בחינוך | 01.03.2022
ב – 20 בנובמבר חל יום זכויות הילד/ה העולמי, במערך שיעור זה בחרנו להתייחס לשתי זכויות מתוך אמנת האו"ם בדבר זכויות הילד/ה, שאומצה ע"י העצרת הכללית של האו"ם בנובמבר 1989: זכות הילד/ה לחוות דעה (סעיף 12 באמנה) וזכות הילד/ה לדעת (סעיף 13) .
שתי הזכויות נכונות תמיד, ורלוונטיות במיוחד בימים אלו של מגפת הקורונה. הורים רבים הרגישו בתקופה זו שעליהם להגן על ילדיהם, ולא לשתף אותם בדאגות בריאות או פרנסה וגם לא לשמוע את דעתם/ן. אולם ילדות/ים חווים דאגות ופחדים ואולי אף ביתר עוצמה, אם לא משתפים אותן/ם. כאשר אנחנו מגנות/ים על 'תמימותם' של הילדות/ים, אנו משתיקות/ים רגשות ודעות, ואנו עלולות/ים גם להסתכן בכך שנלמד אותם/ן להתעלם מעוולות ומפגיעה בחלשים. תמיכה בזכויות הילדות/ים פירושה להתייחס ברצינות לשאלות, לדאגות ולדעות של ילדות/ים. כמה ממנהיגי העולם הדגימו כבוד מסוג זה, והראשונה שבהם היא ארנה סולברג, ראשת ממשלת נורווגיה שכינסה מסיבת עיתונאים לילדים בלבד בנושא של נגיף הקורונה.
בשיעור זה נבקש לשאול את הילדים והילדות לדעתן/ם על שתי זכויות אלו.
Photo by Pragyan Bezbaruah, pexels
כתיבת תגובה