במערך שיעור זה בחרנו להביא את תופעת החרם לדיון בכיתה, ללא תלות באירוע מסוים, במטרה להעלות את המודעות של התלמידות/ים, ולאפשר שיח פתוח בנושא.

זהו שיעור כפול המבוסס על סיפור מקרה של אופק, ילדה שהיתה נתונה לחרם ארוך ומתמשך עד לאותו הרגע בו החליטה ליטול את גורלה בידיה, ולפרסם סרטון בפייסבוק, בו היא מתארת את סיפורה במונולוג כואב. הסרטון שהפך ויראלי הביא לתשומת לב ציבורית לנושא החרם החברתי, ואפשר לאופק להפוך לפעילה חברתית המסייעת לילדים וילדות להתמודד עם סיפורים דומים של הדרה חברתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

3 תגובות

  1. הגב

    אליהו חורי

    שלום בכיתה ב’ שלנו ישנם התארגנויות של קבוצות מול קבוצות מה שנראה כמו חרמות קבוצתיות רציתי לשאול אם יש לכם מערך מותאם נושא וגיל תודה אליהו

  2. הגב

    איריס רון זאבי

    שכבת כיתות ח' בתיכון אור בצור הדסה, נרשמה לצפייה בזום בנושא החרם וקיבלנו אישור על כך. טרם קיבלנו קישור לתכנית או פרטים אחרים. אודה לכם מאוד אם תשלחו לנו את הקישור המתאים.
    בברכה
    איריס רון זאבי, יועצת
    0545231765