המבחנים משמשים כיום בחברה כאמצעי למיון ותיוג של בני אדם כבעלי ערך נמוך או גבוה. גם מבחני הבגרות מהווים שלב קריטי בדרך להשגת מעמד חברתי או כלכלי, ולכן הם מלווים בתחושות של מתח וחרדה מכישלון. התלמידות/ים שואלים את עצמם מה המשמעות של הצלחה או כישלון במבחנים לגבי הדימוי העצמי שלהם/ן ולגבי עתידם/ן. לעתים, שאלות אלה מובילות תלמידות/ים למצבי מצוקה וקושי. חרדת מבחנים היא שם כולל לקשת רחבה של תופעות המתרחשות לקראת מבחן, בעת מבחן ולאחר מבחן, המביאות את התלמיד/ה להישגים נמוכים אשר אינם משקפים את יכולותיו/ה.
על המחנכת להקדיש זמן לעבודה יחידנית עם תלמידות/ים החווים חרדת בחינות. עליה לבחון יחד איתם/ן איך החרדה באה לידי ביטוי, מהיכן היא נובעת, מה יכול לעזור להם/ן להוריד את עוצמת החרדה, אילו פעולות מרגיעות אותם/ן, ומאפשרות להם/ן להיות בשליטה ולהתמודד עם הלחץ.
הפעילויות הבאות הן פעילויות כיתתיות העוסקות בחרדה כפי שהיא מתבטאת במגוון צורות, ובדרכים השונות להתמודדות עם החרדה.
כתיבת תגובה