נעמה מסבירה על סדרת הסרטונים: "הסרטונים שהכנתי עד כה מתחלקים לשניים – סרטוני תרגול בשפה לכיתות א', וסרטוני שיעור כתיבה לכיתות ב'. הרעיון מאחורי הסרטונים הוא יצירת יחידות הוראה א-סינכרוניות (כלומר, התלמידים\ התלמידות יוכלו לבצע בזמן שנוח להם וללא מפגש מקוון). הסרטונים נמשכים כ-10 דקות, ומתחלקים להסבר לגבי תוכן הסרטון והמבנה שלו, לאחר מכן בכיתות א' תרגול תנועות וצלילים במשחק או שיר תוך הזמנת הצופה להצטרף, בכיתות ב' הקראת ספר ושיח אודותיו, ולסיום מתן משימה שיבצעו באופן עצמאי, הדגמה קלה שלה והסבר אודותיה. התלמידות/ים שולחות/ים לי את המשימות, ואני מגיבה להם/ן בהודעות קוליות, כדי לחזק את תחושת הקירבה והשייכות, תוך כדי מתן משוב שמטרתו איתור הצלחות והכוונה לעשייה עתידית.

סרטונים לכיתה א' - תרגול שפה

 מילים מסתתרות

הסרטון הראשון הוא מילים מסתתרות לכיתה א', וזו תמציתו: שלום ילדים וילדות אהובים ואהובות! בתחילת השיעור הפעם נתרגל את הצלילים שלמדנו במשחק זריזות חדש. לאחר מכן, אדגים לכן/ם, איך למצוא מילים שמסתתרות בתוך מילה ארוכה יותר. המשימה שלכן/ם היא למצוא לפחות שלוש מילים, שמסתתרות בתוך כל אחת מהמילים/צירופי המילים שבסרטון, ולשלוח לי בוואטסאפ. המילים הן: משקפיים, מקלחת, ארוחת בוקר.

כתיבת משפטים

הסרטון השני הוא כתיבת משפטים וזו תמציתו: שלום ילדים וילדות אהובים ואהובות,
בתחילת השיעור הפעם נתרגל את הצלילים שלמדנו בעזרת השירים האהובים שלנו.
לאחר מכן, אשלוף מילים מתוך קופסאת המילים שלי, ואדגים איך לבנות משפט מהמילה שיוצאת.
המשימה שלכם ושלכן – לכתוב משפט עם כל אחת משלוש המילים שיצאו מהקופסא, על פי כללי הכתיבה שלמדנו, ולשלוח לי בווטסאפ. המילים שיצאו הן:
אפרסק, מטוס, מצח. בהצלחה! נעמה

תרגול תנועות ומשחק הפכים

שלום ילדי וילדות כיתה א! אני מתגעגעת מאוד והכנתי לכם ולכן שיעור שקצת יזכיר לכולנו מה אנחנו עושות ועושים יחד בכיתה. אחרי תרגול התנועות נשחק יחד משחק הפכים- אתם מוזמנים ומוזמנות לצלם את עצמכם\ן ולשלוח לי אתכם\ן משחקים ומשחקות במשחק יחד עם בני המשפחה שלכם\ן. שולחת לכולם\ן הרבה חיבוקים ואהבה, נעמה

סרטונים לכיתה ב' - שיעור כתיבה

מה עושות/ים עם בעיה?

הסרטון השלישי הוא מה עושות/ים עם בעיה וזו תמציתו:

שלום ב1 וב2 אהובים ואהובות!
הכנתי לנו שיעור כתיבה בעקבות הספר "מה עושים עם בעיה"
(הוצאת צלטנר. כתב: קובי ימאדה, איירה: מאה בסום, תרגם: יהודה אטלס).
לאחר שתצפו בסרטון, המשימה שלכם\ן:
1. לכתוב לי מה חשבתם\ן על הסיפור, כמו שהייתם\ן משתפים\ות בכיתה (רשות)
2. לכתוב סיפור לפי מבנה הסיפור באחת מ3 האפשרויות הבאות שמפורטות בסרטון:
א. סיפור על ילד\ה וההתמודדות שלהם עם וירוס הקורונה
ב. סיפור שמתחיל במשפט: "ביום שלישי אחד, קמתי בבוקר, ועוד לפני שיצאתי מהמיטה גיליתי ש…"
ג. סיפור שמתחיל בזמן מקום ודמויות שתגרילו כאן:
זמן –

https://www.classtools.net/random-name-picker/62_G548iK

מקום –

https://www.classtools.net/random-name-picker/57_KaD9GA

דמויות –

https://www.classtools.net/random-name-picker/51_YXgSkg

אוהבת ומתגעגעת, נעמה

לילה בלי ירח

שלום ילדים אהובים וילדות אהובות! בשיעור הכתיבה הפעם נקרא את הספר "לילה בלי ירח" מאת שירה גפן ואתגר קרת, שמסביר (באופן דמיוני) תופעת טבע… המשימה שלכם ושלכן הפעם – לכתוב סיפור דמיוני, לפי מבנה הסיפור שלמדנו, שמסביר למה, ואיך קרה בעצם, שהים נראה כחול… את הסיפורים כתבו בבקשה בצורה ברורה וקריאה, צלמו לי ושלחו לי בוואטסאפ. בהצלחה! נעמה והנה קישורים לקצת על סיפורי המיתולוגיה היוונית באתר גלים

לילה בלי ירח
כתבו: שירה גפן ואתגר קרת
אייר: דוד פולונסקי
הוצאה: עם עובד, תשס"ו 2006

קצת על נעמה: בת 32, גרה ביפו, בוגרת המסלול לחינוך לצדק חברתי בסמינר הקיבוצים, נעמה היא מורה 8 שנים, ב-3 השנים האחרונות מלמדת במרחב "ביחד" בבית הספר היסודי "נווה חוף" בראשל"צ, מלווה את בית א-ב, מורה לגישור ורכזת מרכז הצלח"ה. נעמה מעידה על עצמה שאוהבת מאוד לשחק משחקים, לקרוא סיפורים, להמציא המצאות ובעיקר אוהבת את העבודה שלה 🙂

התפיסה שלי היא שככל שילד\ה ירגישו יותר בטוחים\ות – כך יהיה להם\ן קל יותר ללמוד, וכי למידה צריכה להתבסס על שפה משותפת, הומור ותחושת קירבה כדי להיות אפקטיבית. לקול שלי, לפנים, ולהבעות הפנים שלי, שהם מוכרים ועקביים בתוך תהליכי הלמידה שבשגרה, יש משמעות מהבחינה הזו. אלו תלמידות/ים שאני מכירה היטב, וכבר ביססנו לנו שגרות למידה ושפה משותפת משלנו. אני עושה בסרטון שימוש נרחב בשפת הכיתה שלנו, בביטויים, תבניות והרגלים שאנחנו משתמשים\ות בהם באופן קבוע בכיתה- גם לתרגול וגם לחיזוק תחושת הקשר והשייכות, שכה חיונית בימים אלו. אני אומרת לתלמידות/ים בסרטונים שאני מתגעגעת אליהן/ם, שאני מחכה ובטוחה שנפגש בקרוב, ושעד אז נלמד יחד כך – מסר שנותן מקום לתחושות קשות אבל גם מוכיח שיש חלופות חיוביות כרגע".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 תגובות

  1. הגב

    נורית

    מקסים בעיניי ועוד יותר שייש שיתוף פעולה עם אחר. תודה על השיתוף.

  2. הגב

    רחל

    פעלויות ומנחה נחמדות. רצוי שהמורה יקפיד על ניקוד נכון.