“במערכת החינוך כיום, אין שיעור מובנה במערכת או ערכות לימוד מטעם משרד החינוך בנושאים כמו מיניות, דימוי גוף
ומערכות יחסים, אך אני מרגישה שאם אני רוצה להיות רלוונטית ומשמעותית לבנות, אני חייבת לדבר איתן על נושאים אלו. 
קיימים טאבואים חברתיים בנוגע למיניות, על אחת כמה וכמה בנוגע למיניות האישה/הנערה.
אני רואה בבחירה לדבר על נושאים אלו עם נערות צעירות בגדר שינוי חברתי ושחרור. 
המטרה שלי היא שחניכות שלי יכתבו בעצמן את הסיפור שלהן- שהן תתפוסנה את עצמן בתור אלה שמחליטות,
חושבות, רוצות, אומרות ומכוונות את חייהן ואת מערכות היחסים שהן בתוכן.”

אלו הדברים שכתבה מיכל צח, מורה ומחנכת בתיכון החברתי בקרית אתא, בעבודת הסיכום שלה בכנס של קדמה: “לשלב צדק חברתי בתכניות הלימודים שלנו”. מיכל כתבה את המערך כחלק ממערכים נוספים שמיועדים לבנות קבוצת הבנות בלבד. 
בקבוצות הנפרדות, מסרת מיכל, היתה הדינמיקה שונה מאוד והאפשרות של הבנות ליצור מפגש קבוצתי ללא הבנים אפשר להן להיפתח, להעמיק את הקשרים האחת עם השנייה ולמצוא את המחבר והדומה ביניהן בתור נערות מתבגרות היום בחברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *