הכיתה כקבוצה | שער 3 | פרק 1: אני ואנחנו

המדריך "הכיתה כקבוצה חברתית" כולל פעילויות רבות ומגוונות המיועדות לתלמידי העל-יסודי (ז'-יב'). רובן ככולן נלקחו מסדרת הספרים המצליחה "שעת דיאלוג".

אנו מציעות לכן/ם כאן את פרק 1 מתוך השער ה-3 של המדריך: "אני ואנחנו".

הפעילויות המופיעות בפרקים שבשער זה נועדו לשלב בו התלמידים/ות כבר מכירים היכרות ראשונית זה את זו: נבנו יסודות חברתיים בכיתה, נוצרו חברויות ברמה כזו או אחרת, והמאפיינים האישיים של כל אחד ואחת הספיקו כבר לבוא לידי ביטוי. בשלב זה, סוגיות שונות הקשורות ביחסים בין אישיים מקבלות ביטוי בכיתה. עולים וצפים קשיים ומתיחויות, שאולי לא קיבלו ביטוי עד כה ונוצר צורך ביצירת כלים וביסוס ערוצי תקשורת בהם כל תלמיד יכול להרגיש בטוח לבטא את רגשותיו ודעותיו, אך גם להכיל את אלו של חבריו לכיתה. בדינאמיקה שנוצרת, יעלו מן הסתם קונפליקטים ודילמות, חלקם קשורים בהתמודדות היחיד מול הכיתה, חלקם בהתמודדות הכיתה עם האחריות הקבוצתית והמשימות הכיתתיות.

  • שימו לב! בעמ' 4 בקובץ יש הפניה לדף "קשרים בכיתה" שאינה עובדת. להלן קישור לדף "קשרים בכיתה"
  • לעיון בתוכן העניינים וההקדמה של המדריך המלא  << לחצו כאן >>
  • לקבלת המדריך המלא "הכיתה כקבוצה חברתית" << לחצו כאן >>
  • לקבלת פרק מהמדריך בשפה הערבית << לחצו כאן >>