יניב דנינו, מורה מבי"ס קדמה, משתמש כבר הרבה שנים ב"יומן דיאלוגי": כלי פשוט ומבריק שמייצר ערוץ תקשורת פרטי עם תלמיד/ה שהוא מזהה שזקוק/ה לתשומת לב מיוחדת. הוא מספר שההתכתבות מהסוג הזה מאפשרת לתלמיד/ה לשתף אותו בדברים שלא עולים בכיתה, בוואטסאפ ואפילו לא בשיחות אישיות.
היומן הדיאלוגי מתנהל אונליין, ולכן הוא מתאים גם לימי הקורונה. התלמידים/ות עוברים/ות תקופה מטלטלת והם לא תמיד יודעים/ות איך לדבר על זה.
אולי גם לך יש תלמיד/ה ששמת לב שמתקשה במיוחד בימים אלה, אבל כששאלת אותו/ה מה שלומך התשובה היתה "בסדר" ותו לא? ואולי זה נכון לגבי כל התלמידים/ות? ספרו לנו אם החלטתן גם אתן/ם ליישם אותו אצלכן/ם בכיתה!