שתפו את המערך

מערכי ליום זכויות הילד והילדה הבינלאומי ה-2 בנובמבר!

אני כותבת בשם כל הילדים החולים כיוון שאני ככולם סובלת מבעיה רפואית מסוימת, אנחנו מתמודדים בקושי רב אך בגבורה עם בעייתנו הרפואית… אני תמיד אהבתי ללמוד, הייתי מגיעה להישגים וקוטפת את פירות הצלחתי, אך לא עלה בדעתי כי יום אחד כל חיי יעצרו מלכת ופתאום אתמודד עם קושי יום יומי.
אני רוצה ויכולה ללמוד ככל הילדים, אך במסגרת תוכנית המותאמת לצרכיי. עם כל הקושי יש בי את הרצון ללמוד אף יותר מילד רגיל ואם איני יכולה להגיע למסגרת בית הספר באופן רגיל זה לא אומר כלל כי אין זו זכותי ואין זו חובת המחוקקים לקבוע כי יש חוק חינוך חובה גם על תלמידים חולים שברצונם ללמוד.

את השורות האלו כתבה ילדה הסובלת מבעיה רפואית לשר החינוך נפתלי בנט. במכתב המלא היא מבקשת שמערכת החינוך תפעל ותאפשר לה את זכותה ללמוד!

הזכות לחינוך שבשמה פונה הילדה היא זכות חברתית המטילה על המדינה חובה לעשות מעשה – לספק את החינוך ולממנו לכלל הילדים והילדות, ללא הבחנה ובהתאמה אישית למצב וליכולות. הפנייה שלה היא דוגמא חיה וממשית למאבק על זכויות. מאבק שבבסיסו היכולת לשאול שאלות על העולם שמסביב, לחשוב עליו בצורה ביקורתית ולעמוד נגד תופעות של אי צדק, אפליה ופגיעה בזכויות.

אנו רוצות להציע מערכי שיעור בנושא זכויות ילדים וילדות שבבסיסם הרצון לפתוח ולאתגר את המחשבה, את נקודות המבט ואת הידע של התלמידים והתלמידות שלנו.