המלך צב צב מלך על קהילת הצבים באגם הגדול והיה מאושר… עד ש… ביום אחד החליט שאולי ארצו היא קטנה מידי ומי יודע מה מסתתר מעבר אליה? כדי להגביה עצמו ולראות אל מעבר למרחבי ארצו פקד על 9 צבים לשכב זה על זה והיו לו כולם כס – מלכות ומושב, וישב עליהם. עולם שלם נפרס לפניו, אבל מה קרה לצבים שמתחת? 

הספר "המלך צב צב" של ד"ר סוס יצא לאור בתרגום של לאה גולדברג על ידי הוצאת ספרית פועלים בשנת 1995.
הספר הוא הזדמנות נהדרת לנצל את שיעורי שפה ולשלב פעילות קריאה עם שאילת שאלות ואתגור התפיסות של התלמידים והתלמידות לגבי מנהיגות, סוגים של מנהיגות והאפשרות של כל אחד ואחת מאיתנו להנהיג. 

את  המערך הבא כתבה שירן לוי, מורה ומחנכת בביה"ס אלונים, במסגרת עבודת הסיכום של כנס קדמה ה- 6: "לשלב צדק חברתי בתכניות הלימוד שלנו". בהקדמה למערך הסבירה שירן את הרצון המרכזי שהנחה אותה בהכנת המערך המערך והתאמתו לתלמידים/ות שלה: 
"הייתי רוצה להצליח לפרק ולהגדיר מחדש את המושג "מנהיגות". לייצר שיח שמטרתו המרכזית היא ללמד שכל אחד וכל אחת יכול/ה להיות מנהיג/ה. הנהגה היא עניין של מעשים במציאות. הנהגה היא לא מעשה בומבסטי במציאות אלא להיפך, הנהגה היא תוצר של מעשים "קטנים" ויומיומיים- בחירה לשתף מישהו במקום להדיר אותו, בחירה לומר מילה טובה ולא לפגוע, בחירה לעמוד מול החברים והחברות שלנו כשאנחנו לא מסכימים/ות"