וואו, איזה זום היה לנו ליום האישה!
תודה רבה למנחות שלנו קלרה יונה משומר ומיכל צח ולכל המשתתפות.ים!
היה מרגש לראות פרצופים מוכרים שהתגעגענו אליהן.ם ופרצופים חדשים שעוד לא הכרנו 🙂
אז מה היה לנו?
✔ בחרנו את הנושאים שמעניינים אתכן.ם – הצגנו את תוכן העניינים של הספר "מגדר בדיאלוג" שמנגיש סוגיות מגדריות לשיח בגובה העיניים, וביקשנו מכן.ם לבחור – מה הכי מעניין?
שני הנושאים שהכי עניינו אתכן.ם היו (1) דימוי גוף ורשתות חברתיות ו- (2) חיי בית הספר.
✔ רשתות חברתיות ודימוי גוף:
דרך פעילות קצרה שהתנסינו בה בעצמנו דיברנו על ההשפעה של הרשתות על הדימוי העצמי, איך ניתן להעלות את השיח הזה בכיתה ולהחזיר את תחושת הבחירה והשליטה לידי התלמידות.ים שלנו. אפשר לראות את הפעילות בהקלטה של הזום, כולל השאלות שהשתמשנו בהן והתגובות של המשתתפות.ים!
✔ הטיות מגדריות בבית הספר:
איפה הבנים נמצאים בהפסקה? והבנות? ומי מדבר.ת יותר בזמן השיעור?
למדנו כמה עובדות מפתיעות על ההטיות הלא מודעות שיש לנו כצוותים חינוכיים ודיברנו על חשיבות ההתבוננות על מרחב בית הספר בעיניים מגדריות: החל מהמרחב הפיזי, השפה שבה מדברות.ים התלמידות והתלמידים ועד ההתנהגות בתוך הכיתה.
✔ פעילות "חיזור מול הטרדה":
מה אני עושה כשאני מזהה הטרדה מינית בבית הספר? פתחנו את החלק הזה עם התשובות שלכן.ם, ואז הצגנו פעילות שעוזרת להציב גבולות ברורים, לצמצם את השטח האפור ולזהות את ההבדל בין חיזור להטרדה מינית. דיברנו על למה חשוב להגדיר מה זו "הטרדה מינית" בכיתה, ולטפל בה לא רק במובן המשמעתי אלא גם ובעיקר באופן חינוכי.
✔ מנהיגות בעל כורחן:
לסיום סיומת, הצגנו מערך חדש ליום האישה העוסק בנשים שמובילות את מאבק המשפחות למען החזרת כל החטופים והחללים.
ריכזנו בשבילך את כל התכנים והמקורות שדיברנו עליהם בזום כאן למטה
נתראה בפעם הבאה!