אי־השוויון במערכת החינוך: "אי אפשר לחכות לרפורמה פוליטית" כתבה מאת כרמית ספיר וייס שהתפרסמה ב9.12.2018 במעריב על כנס קדמה ה-8 שהתקיים בסמינר הקיבוצים. מתוך הכתבה: היום (ראשון)
"עוד לפני שנולדתי כבר הוגדרתי כטעונת טיפוח" כתבה שהתפרסמה בתאריך 27.05.2018 בעיתון – 'ידיעות אחרונות' על קלרה יונה, מנהלת ביה"ס 'נווה חוף' בהווה וממייסדות עמותת קדמה
אבא עשיר, אבא עני – ערוץ 10 אבא עשיר, אבא עני: כיצד יכולה מערכת החינוך לצמצם פערים חברתיים, אם בכלל? מרכז ופריפריה, ממלכתי וממלכתי-דתי, אולפנה ובית
הקדימו את זמנם – מוסף הארץ הקדימו את זמנם לפני עשרים שנה הצטלבו דרכיהם של אנשי חינוך ופעילים חברתיים עם שר חינוך בעל ראש פתוח.
תגובה דר' שלמה סבירסקי – הארץ תגובה (דר' שלמה סבירסקי) | המדינה הביסה את קדמה קדמה ביקשה להקים תיכוניים עיוניים בשכונות, בעיירות פיתוח וביישובים ערביים.
שחיקת מורים ומורכבות תודעתית שחיקת מורים ומורכבות תודעתית – ניתוח של מלווים ומלוות בבית ספר קדמה (תיכון אלטרנטיבי ישראל), מאת דר' אריאלה בארי בן
אידיאה של תיקון – יזמות חינוכית בחברה רב-תרבותית אידיאה של תיקון – יזמות חינוכית בחברה רב-תרבותית, מאת: פרופ' יהודה בר שלום, 2004 המחבר מספר את סיפורם של
אי שוויון בחינוך אי שוויון בחינוך, דפנה גולן-עגנון, 2004 למה כל כך מעט מזרחים וערבים מתקבלים לאוניברסיטאות? למה המורים משתכרים בדך כלל
השקעה במורים חונכים: מפתח להצלחתם של בתי ספר לתלמידים דלי אמצעים השקעה במורים חונכים: מפתח להצלחתם של בתי ספר לתלמידים דלי אמצעים, מאת דר' ארם איילון, 2007 איילון מנתח