איך נפתח את השנה עם ההורים מפגש זום למורות ומורים לקראת פתיחת תשפה

איזה כיף היה לפגוש את כולכן.ם! היה לנו זום גדוש ועמוס בתוכן, בשאלות ובתגובות שלכן.ם.
השתדלנו לרכז את הכל כדי שתוכלו לחזור לתכנים ותמצאו את הכל בקלות.
מאחלות ששנת תשפ"ה תתחיל בצורה חלקה ורגועה.  

פספסת את הזום? רוצה לצפות שוב? הנה ההקלטה של הזום:

איך נפתח את השנה עם ההורים?
 מפגש זום לקראת תשפ"ה למורות, מורים וצוותי חינוך

מה היה לנו? (קישורים לפעילויות וחומרי עזר מופיעים בהמשך)

3 גישות חינוכיות למפגש עם ההורים

  • איילת מיץ – המורה כמגדלור:
    איילת מיץ, מורה ומחנכת בבית הספר אסיף, הדגישה את חשיבות בניית האמון והשותפות עם ההורים. היא דיברה על החשיבות של הגדרת מצוינות והצלחה בשותפות עם ההורים והשתמשה במטפורה של מורה כמגדלור: "המורה הוא מגדלור. הוא פשוט מאיר, גם מול סערות. הוא זורק קרן אור ומזמין אוניות לבוא אליו. התלמיד.ה יכול.ה לבחור לא להגיע למגדלור."
    איילת גם התייחסה לחשיבות ההבנה של תפקידים בתוך המשולש הורים-מורה-תלמיד.ה: "אני אחראית על מה שקורה בכיתה, ההורה אחראי על מה שקורה בבית. הילד.ה אחראי על עצמו ועל מה שקורה בבית."
  • נתלי גידנס – עבודה עם ההורים כשותפים:
    נתלי גידנס, מנהלת בית הספר היסודי דרויאנוב בתל אביב, שיתפה בגישתה לבניית יחסים עם ההורים דרך פגישות אישיות. היא תיארה את החשיבות של פגישות אלה ואת החשיבות של בדיקה עצמית לפני הפגישות: "כמנהלת וכמחנכת אני נפגשת עם הורים. יש פגישות הורים ואז יש פגישה של 15 דקות עם כל הורה שאני עורכת לבד. קודם כל אני מבהירה עם עצמי מה אני רוצה לומר. אבל כך אני בונה אמון."
    נתלי גם הציעה דרכים להתמודד עם מצבים קשים ועם הורים מאתגרים, כמו לדחות תגובות כאשר הורים נסערים: "לא משנה מה, גם כשבאים הורים עם כוונות טובות, תעכבו את התגובה שלכן.ם. לא חייבים לענות מיד."
  • קלרה יונה – המפגש כבסיס לקשר:
    קלרה יונה, ממייסדות עמותת קדמה ולשעבר מנהלת בית הספר, התמקדה בהקניית תחושת שייכות והיכרות עמוקה עם ההורים והתלמידות.ים. היא דיברה על החשיבות של יצירת קשר עם ההורים ועל כך שככל שיש יותר היכרות, כך יש פחות אי ודאות: "ככל שיש יותר היכרות, כך יש פחות אי ודאות. זה נותן כוח, יוצר שייכות." קלרה גם נתנה עצות להתמודדות עם בעיות של תלמידות.ים והורים שמכחישים בעיות של ילדיהן.ם, וציינה את האחריות של המורים: "עם תלמידות.ים זו האחריות שלנו, אבל בדרך כלל הורים לילדות.ים שיש להם בעיות קשב וריכוז עוברים גם הם גיהנום עם ילדיהן.ם."
  • בהזדמנות זו, אנחנו רוצות להודות לדוברות המעולות במפגש, איילת מיץ, נתלי גידנס, וקלרה יונה המדהימות ששיתפו מניסיונן העשיר, ותודה מיוחדת גם לקהל שהגיע למרות הכל – אתן.ם! הרצון שלכן.ם להמשיך לשפר את דרכי ההוראה שלכן.ם מעורר השראה – אתן.ם מדהימות.ים!

התגובות שלכן.ם: 

במהלך המפגש הצ'אט היה פעיל במיוחד. שאלתן.ם שאלות והגבתן.ם בשיתופים משלכן.ם על התמודדות עם הורים. מעבר למעורבות המדהימה שלכן.ם (תודה!) שמחנו לקרוא שאהבתן.ם את התכנים ושתרצו לעשות מפגשים דומים בעתיד. 

איך נפתח את השנה עם ההורים מפגש זום למורות ומורים לקראת פתיחת תשפה

מקורות וקישורים: 

הנה כמה קישורים להמלצות שעלו תוך כדי המפגש וכדאי להיעזר בהם: 

רוצה לקבל את כל המערכים החדשים ועידכונים על האירועים הבאים בזמן אמת?

הצטרפ.י לרשימת התפוצה שלנו במייל או בווטאסאפ