הקדימו את זמנם – מוסף הארץ הקדימו את זמנם לפני עשרים שנה הצטלבו דרכיהם של אנשי חינוך ופעילים חברתיים עם שר חינוך בעל ראש פתוח.
תגובה דר' שלמה סבירסקי – הארץ תגובה (דר' שלמה סבירסקי) | המדינה הביסה את קדמה קדמה ביקשה להקים תיכוניים עיוניים בשכונות, בעיירות פיתוח וביישובים ערביים.
שחיקת מורים ומורכבות תודעתית שחיקת מורים ומורכבות תודעתית – ניתוח של מלווים ומלוות בבית ספר קדמה (תיכון אלטרנטיבי ישראל), מאת דר' אריאלה בארי בן
אידיאה של תיקון – יזמות חינוכית בחברה רב-תרבותית אידיאה של תיקון – יזמות חינוכית בחברה רב-תרבותית, מאת: פרופ' יהודה בר שלום, 2004 המחבר מספר את סיפורם של
אי שוויון בחינוך אי שוויון בחינוך, דפנה גולן-עגנון, 2004 למה כל כך מעט מזרחים וערבים מתקבלים לאוניברסיטאות? למה המורים משתכרים בדך כלל
השקעה במורים חונכים: מפתח להצלחתם של בתי ספר לתלמידים דלי אמצעים השקעה במורים חונכים: מפתח להצלחתם של בתי ספר לתלמידים דלי אמצעים, מאת דר' ארם איילון, 2007 איילון מנתח
יעדים לתיקון החינוך יעדים לתיקון החינוך, דר' שלמה סבירסקי ונגה בוזגלו-דגן | מרכז אדוה, 2011 המסמך חובר ע"י, דר שלמה סבירסקי ועו"ד נוגה
חינוך רב-תרבותי פרטיקולרי כמודל מועדף לחינוך דמוקרטי: בי"ס קדמה בירושלים כמודל לחינוך רב-תרבותי ודמוקרטי בישראל חינוך רב-תרבותי פרטיקולרי כמודל מועדף לחינוך דמוקרטי: בי"ס קדמה בירושלים כמודל לחינוך רב-תרבותי ודמוקרטי בישראל- חקר מקרה, מאת משה שריקי,
אף פעם לא התייאשתי מילד/ה – שיעור חופשי אף פעם לא התייאשתי מילד/ה קלרה יונה, שניהלה את התיכון החלוצי קדמה שבשכונת הקטמונים בירושלים, מאמינה כי לכל ילד/ה