בכל פעם ששנה מתחילה, היא כמו סוד שעתיד להתגלות. 

אנחנו לא יודעים.ות לקראת מה אנחנו צועדים.ות ומה יקרה בה. אנחנו מתרגשים.ות ומצפים.ות ומקווים.ות שנעשה בה את המיטב שלנו.

השנה החולפת היתה מורכבת מאוד. ידענו שיש לנו כוחות לעמוד באתגרים חדשים, ידענו שהצוותים נרתמים מכל הלב, ושיש לנו את היצירתיות, הכלים והידע לעמוד באתגרים. אבל לא היה לנו מושג עם מה המציאות תעמת אותנו ומה יהיו התנאים שנצטרך לפעול איתם.

בבתי הספר הקשרים האישיים והחברתיים התחזקו מבלי לוותר על ההישגים הלימודיים. לצד פעילויות חברתיות מגוונות בדגש על ערכים של עשייה ואקטיביזם ושל סולידריות חברתית, התקיימו גם פרויקטים מעניינים בתחום הלימודי. הזום היוה מגבלה והזדמנות בעת ובעונה אחת, והוא חיבר בין התלמידים.ות לבין תלמידים.ות ממקומות אחרים וגם בין דמויות מקצועיות שהעשירו והרחיבו את הידע שלהם.

גם בעמותה נוצרו שיתופי פעולה מגוונים. הקורונה, המלחמה והזעזוע שעברה החברה הישראלית כתוצאה מהתערערות היחסים בערים המעורבות, אילצו את כולנו לשלב ידיים ולפעול ביחד. יכולנו לחלוק מהידע והניסיון שיש לעמותת קדמה בשטח, וגם לקבל מאחרים. השתתפנו ביוזמות וגם הרחבנו את תפוצת הפעילות שלנו לא רק עם מורות, מנהלות ואנשי חינוך, אלא לראשונה, גם עם תלמידים ותלמידות מכל הארץ. זו היתה התנסות מרתקת שאנחנו מקוות לחוות אותה שוב. 

גם פיתוח החומרים שלנו התרחב. התחלנו לתרגם את המערכים שלנו לערבית ובמקביל אנחנו שוקדות על פרויקט חדש בתחום המגדר. חשוב לנו להיות בתנועה ובהתאמה לצרכים ולקולות שעולים מהשטח.

בקישור תוכלו לקבל טעימה קטנטנה מכל מה שנעשה השנה. לחיי השנה הבאה, ואמן שתביא איתה בשורות טובות ומשמחות!