צוות עמותת קדמה השקיע מחשבה רבה ופיתח כלי פדגוגי חדש שמתאים לכל מורה ובכל מקצוע לימוד!
הכלי מפתח את החשיבה הביקורתית במהלך העבודה על תכנים שונים בכיתה.

אז מה זה ‘מקלפת’?

הערכה כוללת 99 קלפים עם שאלות שונות שמטרתן לפתוח נקודות מבט ופרספקטיבות שונות ולבחון את מסריו הגלויים והסמויים של כל תוכן שבו אנו נתקלות/ים.
השתמשנו בקלפים לראשונה בכנס הקיץ שלנו כחלק מהסדנא “סינדרלה ותכנית הלימודים”. התנסנו “בקילוף” השכבות הגלויות של סיפור סינדרלה ושל טקסטים נוספים מתכנית הלימודים, והעמקנו באופנים בהם ניתן “לפתוח” אותם לכיוונים שונים.

הסדנא היתה מוצלחת מאוד והתגובות שקיבלנו על הקלפים היו נלהבות:

התפיסה של קילוף והעמקה, בולטת בקלפי ה”מקלפת”. מאד התחברתי לרעיון של תהליך הקילוף: יש בו גילוי וחדשנות, וכן העמקה ומורכבות”
ורד ליבוביץ, סגנית חברתית קהילתית בתיכון ‘רבין’ מודיעין

קלפי “קילוף” הנארטיב פתחו לי את הראש ועזרו לי לתת מילים ואופן פעולה מובנה לתהליכים שלרוב אני עושה באופן אינטואיטיבי בתהליכי הלמידה שאני יוצרת.
יעל אבולעפיה, מחנכת בתיכון ‘אדם חברה וטבע’ בכרמיאל

השתמשתי בקלפים הנהדרים של ‘מקלפת’ כדי לשאול את עצמי שאלות בנוגע לטקסט הטעון שהבאתי לכיתה ונעזרתי בהם על מנת לצמצם אותו בצורה שתהיה מתאימה יותר לתלמידים שלי.
אלמוגית גז, מחנכת ומורה לאנגלית בביה”ס ‘רמות ים’ במכמורת

מצורפים שלושה מערכים:

קלפי ‘מקלפת’ באגדות ובמיתוסים: מערך שיעור של עמותת קדמה בנושא סיפור ‘סינדרלה’ בראייה ביקורתית ורבת פרספקטיבות.

קלפי ‘מקלפת’ בשיעורי תנ”ך: מערך שנכתב ע”י עידו גידלי, מחנך ומורה לתנ”ך ולמקצועות היהדות ב’תיכון חדש תל אביב’, המציע מערך על סיפור הגירוש מגן עדן, ספר בראשית פרק ג’.

קלפי ‘מקלפת’ בשיעורי היסטוריה: מערך שנכתב ע”י יורם פריד, רכז חברתי, מחנך ומורה להיסטוריה בביה”ס ‘משותף חוף הכרמל’, המציע מערך בנושא ייצוג דמויות של נשים בלימודי ההיסטוריה.

 

לרכישת קלפי “מקלפת”  | הוראות שימוש ב”מקלפת”

תגיות: על יסודי, יסודי, תנ”ך, היסטוריה, אנגלית