אבא עשיר, אבא עני: כיצד יכולה מערכת החינוך לצמצם פערים חברתיים, אם בכלל?

מרכז ופריפריה, ממלכתי וממלכתי-דתי, אולפנה ובית ספר במגזר הערבי- בכל דוח ובכל שנה שבים ועולים מחדש הפערים הרווחים במערכת החינוך בין שכבותיה ורבדיה השונים של החברה הישראלית. בין אלו שמסבירים את הנתונים בפוליטיקה או תולים את האשמה בתלמידים עצמם, נשאלת השאלה אם אכן מדובר בגזירה משמיים, ומה יכולים המחנכים עצמם לעשות כדי להביא לשינוי. “האם צריך בית ספר”, כתבה שלישית בסדרה.

הכירו את קדמה- בית הספר העיוני הראשון שהוקם בתוך שכונה מוחלשת כלכלית, שכונת הקטמונים שבירושלים. הוא קם כדי לשרת את תושבי השכונה, ולספק אלטרנטיבה הולמת למערכת החינוך הרשמית.  עשרים שנה לאחר הקמתו, המוסד הייחודי פורח. רק לפני חודש נבחר לאחד מחמשת התיכונים הטובים ביותר בארץ. גם תלמידיו לשעבר לא חדלים להלל אותו. “הגעתי לכאן כשאין לי אמונה בעצמי.. לא חשבתי שאני מסוגלת. האמינו בי. הצלחות קטנות, הצלחת בזה תצליח גם בזה. מהר מאוד צמצמתי פערים, הגעתי גבוה”, סיפרה אחת מאותם תלמידים לחדשות 10.

עמרי מניב, חדשות ערוץ 10, סדרת כתבות – “האם צריך בית ספר?” קישור לכתבה