על היצירה המוזיקלית 4.33 – ומה אפשר ללמוד ממנה על הקשבה?
טקסטים עם אג'נדה |
עמותת קדמה לשוויון בחינוך |
24.06.2019
0 צפיות
|
אין תגובות
מה קורה כשנגן או נגנית עולים על הבמה ובמשך ארבע דקות ושלושים ושלוש שניות לא מנגנים דבר? איך אנחנו כקהל מרגישים/ות? ולאן מופנה הפוקוס שלנו? האם זו הקשבה אחרת? האם נצליח להבחין בקולות וברעשים שלא היינו שומעים/ות בעבר?
היצירה של ג'ון קייג' היא אחת היצירות המוזיקליות השנויות במחלוקת, אבל השאלות שהיא מעלה מעניינות, ואולי יש מה ללמוד מהן גם כנשות ואנשי חינוך. לאילו קולות אנחנו מקשיבות/ים ולאילו לא? ומה קורה כשהפוקוס משתנה בצורה בלתי צפויה?