זום #5 בסדרה: איך לדבר בכיתה על אלימות מינית? | נובמבר 2020
בפאנל המקוון שמענו מגוון של עמדות והצעות על איך אפשר וכדאי לדבר עם תלמידים/ות על אלימות מינית ולמה חשוב שלא לחכות לאירועים חדשותיים אלא לעסוק בנושא בשוטף.
תודה לכל המשתתפות/ים שלקחו חלק ושיתפו גם מניסיונם/ן.
להקלטה של האירוע המלא בפייסבוק
זום #4 בסדרה – לא ניתֵּן לסגור את תכנית היל"ה | אוגוסט 2020
לצפייה בהקלטה של הזום לחצו כאן או על התמונה
תכנית היל"ה איננה "חינוך משלים", אלא חלק מחוק חינוך חובה. המדינה אמנם הפריטה את מחויבותה החוקית, אך לא ניתן לה להתנער ממנה כליל בתואנת שווא של בעיות תקציביות.
במסגרת הסדרה "זום על חינוך" ולקראת ההפגנה שתתקיים ביום רביעי, עמותת קדמה נותנת במה למאבק מורות ומורי היל"ה כנגד סגירת התכנית.
סיכום הזום:
היתה שיחה מרתקת ומצוינת: זום על חינוך: לא ניתֵּן לסגור את תכנית היל"ה
תודה ענקית לדוברות שלנו: שרי וינטרוב-גוטמן, עובדת חינוך טיפול בהיל"ה קרית ים ("תכנית היל"ה היא חלק בלתי נפרד מחוק חינוך חובה. בלי התכנית אותם נערים ונערות ייזרקו לרחוב"). גבריאלה קימינצקי, תלמידה בתכנית היל"ה ("בהיל"ה מתאימים את תכנית הלימודים לי ולצרכים שלי באופן אישי, אחרי שבתיכון הקודם שהיתי בו פשוט ויתרו עלי") ונגה דגן-בוזגלו, מנכ"לית מרכז אדוה ("מערכת החינוך כפי שהיא היות מייצרת פערים כבר מגיל היסודי ומשמרת אותן בכל מיני שיטות ומנגנונים, ואז עושה מיקור חוץ לתכניות קידום נוער – שהן חלק בלתי נפרד מהאחריות הבסיסית שלה – ואז נפטרת מהן בקלות בגלל שהיא הגדירה אותן כתוכניות משלימות.")
זום #3 בסדרה: מה סוד ההצלחה של בית ספר נווה חוף גם בימי קורונה? | מאי 2020
מה סוד ההצלחה של בי"ס נווה חוף גם בימי קורונה?
זום מס' 3 בסדרת שיחות הזום שלנו עם נשות ואנשי חינוך אקטיביסטים/ות.
יום ראשון 10/5/20 בשעה 20:30
יש הרבה מה ללמוד מהסיפור המרתק של ביה"ס היסודי 'נווה חוף' בראשון לציון ומההתמודדות שלו בתקופת הקורונה. נכיר את התפיסה, העקרונות והדרכים שמנחים את צוות ביה"ס, בזמן שגרה ובזמן קורונה. נפגוש את הצוות המוביל של בית הספר – קלרה יונה, נתלי גינדס, מור גרינבאום ואורית קשני – צוות יצירתי ונחוש, שמונע מהאמונה בתלמידות/ים ומהרצון להביא אותם הכי גבוה שאפשר.
זום שני בסדרת שיחות זום קצרות עם נשות ואנשי חינוך אקטיביסטים/ות.
הפעם נדבר עם ד"ר גליה זלמנסון-לוי, מרצה לחינוך ולצדק חברתי בסמינר הקיבוצים ובאוני' בן גוריון.
לצפייה בהקלטה של הזום לחצו כאן או על התמונה
הראיון של יפה בן דוד – מזכ"לית הסתדרות המורים – אצל יונית לוי וקרן מרציאנו, העלה דיון סוער וערני על היחס לו "זוכות" המורות והמורים בתקופת המשבר. עולות שאלות נוקבות רבות, כמו למשל – מדוע דווקא המורות והמורים הינן מטרה קלה לתקיפות מסוג זה? מדוע מלכתחילה יש ציפייה ציבורית מהמורות "להתנדב" כדי לעזור לסיים את המשבר, בעוד שאין ציפייה כזו מרופאים/ות, מכבי/ות אש, שוטרים/ות וכו'? באיזה דרכים מנסים להחליש את התארגנויות העובדים של המורות/ים (הסתדרות המורים, ארגון המורים) ולמה? ד"ר גליה זלמנסון-לוי תאיר לנו נקודות שעולות מהדיון הזה מזוויות שלא מדברים עליהם בתקשורת – מגדר, זכויות עובדים ודוקטרינת ההלם של נעמי קליין.
זום #1 בסדרה: ד"ר שלמה סבירסקי | איך משבר הקרונה משפיע על הפערים במערכת החינוך? | אפריל 2020
איך משבר הקורונה משפיע על הפערים במערכת החינוך? עם ד"ר שלמה סבירסקי.
לצפייה בהקלטה של הזום לחצו כאן או על התמונה.
משבר הקורונה, על כל האתגרים העצומים שהוא מביא בכל תחומי החיים ולכל שכבות האוכלוסייה, מעצים את הפערים בחברה בין העניים לעשירים, בין הפריפריה למרכז, בין אלה ששווים יותר לאלה ששווים פחות.
התקופה הזו לא קלה לאף אחת ואחד, אבל לתלמידים/ות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ומבתים ואזורים עניים – קשה שבעתיים להתפנות ללמידה.
אנחנו בקדמה נאבקות כבר מעל 24 שנים על החינוך בישראל ככלי לקידום שוויון וצדק חברתי. הנחת היסוד שלנו היא שחינוך איכותי שווה לכל הוא זכות יסוד חברתית ותנאי בסיסי לגישור פערים ולכינון חברה המבוססת על עקרונות הצדק והשוויון. במיוחד בימים כאלה של חוסר ודאות וקשיים גדולים – אנחנו בקדמה פועלות במסירות לתת מענה לכל קהילת החינוך שלנו – ממורות/ים שנאלצות/ים להתמודד עם שינויים טכנולוגיים ותעסוקתיים תדירים ובלתי צפויים, ועד תלמידים/ות שהמצב הכלכלי ההולך ומחמיר מרחיק מעליהם יותר מתמיד את חלום תעודת הבגרות, חלום שלתלמידים/ות באזורים מבוססים/ות הוא המובן מאליו.