איך לפתוח את השנה עם ההורים? מפגש מקוון למורות/ים לקראת שנה"ל הבאה

השנה הקרובה תיפתח על רקע אירועי השנה החולפת: הקורונה והלמידה מרחוק, המלחמה והאלימות בין יהודים וערבים.
איך השפיעו האירועים האלו על הקשר שלנו המורות/ים עם ההורים? מה נרצה לשמר? ומה נרצה לשנות?
איך נרצה לפתוח את שנת הלימודים הבאה עם ההורים? איזה סוג של קשר אנחנו רוצות/ים עם ההורים?

האם אנחנו רוצות/ים בשותפות איתם? שיהיו מעורבים אבל שלא יתערבו?
ואיך נתכנן את אסיפת ההורים הראשונה? בין אם זו כיתה חדשה עבורנו ובין אם המשכנו עם אותה כיתה, פתיחת השנה היא הזדמנות נהדרת לרענון ולחיזוק הקשר עם ההורים.

במפגש נכוון את עדשת הזום לקשר עם ההורים לאורך השנה ובפרט בפתיחת השנה, שבה נקבעות נורמות התקשורת, ומונח הבסיס לקשר של אמון למהלך השנה כולה.
נבין את המורכבות שבקשר עם ההורים במיוחד על רקע השנה הספציפית הזאת, ונקבל כלים וטיפים איך להתנהל עמה.

מנחות: ד"ר חגית גור-זיו, מרצה באוניברסיטת ת"א, מנחה ומפתחת תכניות לחינוך ביקורתי, דמוקרטי ושוויוני.
ענת מן, MBA, מרצה, מנחת קבוצות ומדריכת הורים.

תאריך: 19/8/2021 יום חמישי
שעות: 09:30-11:00
איפה? בזום (הכניסה באמצעות קישור שיישלח אליכן/ם)
מחיר המפגש: 30 ש"ח

פאנל מקוון לתלמידים ולתלמידות בנושא: המאבק על נחל האסי

ביום ראשון ה- 21/2/21  בשעה 10:00 בבוקר,  התקיים מפגש מרתק של שעה עם נציגי מאבק נחל האסי
במפגש השתתפו נתי וקנין, תושב בית שאן, שייצג את עמדת המבקשים/ות לפתוח את מקטע הנחל לכולם/ן,
ושלמה גלזר, מזכיר קיבוץ ניר דוד, שייצג את עמדת המבקשים/ות להשאיר את  מקטע הנחל סגור לציבור הרחב. 

המפגש אפשר לנו להכיר מקרוב את המשתתפים במאבק ולהבין דרכם איך נראה דיון על משאבי טבע הלכה למעשה! 
המפגש נערך לתלמידים/ות שקיימו בכיתה את מערך השיעור של קדמה בנושא נחל האסי ונרשמו מראש במייל. 

מוזמנים ומוזמנות להתרשם בסרטון למטה

איך לעשות שיוויון - יוזמות  מהשטח", מפגש מקוון ביום החינוך הבינלאומי! 

ביום ראשון ה- 24/1/21 ב- 20:30 קיימנו מפגש מרתק של שעה לכבוד יום החינוך הבינלאומי. 
מזה שנים רבות ישראל מובילה בפערים חברתיים, ומגפת הקורונה רק הגדילה את הפערים. אבל לא הכל אבוד!

פגשנו מורות/ים שמובילות/ים יוזמות יצירתיות לקידום שוויון בכיתה, בביה"ס ובקהילה.
שמענו  איך היוזמות מקדמות תלמידות/ים ומצמצמות פערים, קיבלנו השראה וגם רעיונות פרקטיים "שעובדים".

תודה לכל מי שלקחו חלק, הקשיבו ושיתפו


אם חשוב לך לעסוק בנושא של אי שוווין בחינוך בכיתה,  זה הזמן להוריד את 
אסופת מערכי שיעור על אי שוויון בחינוך
 בה תוכל/י למצוא 8 מערכי שיעור ותכנים העוסקים באי שוויון בחינוך מזוויות שונות. 
לקבל האסופה חינם לחצ/י על הכפתור שמתחת לסרטון 

 זום מספר 5 בסדרת שיחות הזום שלנו עם אנשי ונשות חינוך אקטיביסטים: איך לדבר בכיתה על אלימות מינית?
22/11/2020 | יום ראשון | 20:30-22:00 

בפאנל המקוון שמענו מגוון של עמדות והצעות על איך אפשר וכדאי לדבר עם תלמידים/ות על אלימות מינית ולמה חשוב שלא לחכות לאירועים חדשותיים אלא לעסוק בנושא בשוטף.
תודה לכל המשתתפות/ים שלקחו חלק ושיתפו גם מניסיונם/ן.
להקלטה של האירוע המלא בפייסבוק 

זום רביעי –  לא ניתֵּן לסגור את תכנית היל"ה

לצפייה בהקלטה של הזום לחצו כאן או על התמונה

תכנית היל"ה איננה "חינוך משלים", אלא חלק מחוק חינוך חובה. המדינה אמנם הפריטה את מחויבותה החוקית, אך לא ניתן לה להתנער ממנה כליל בתואנת שווא של בעיות תקציביות.
במסגרת הסדרה "זום על חינוך" ולקראת ההפגנה שתתקיים ביום רביעי, עמותת קדמה נותנת במה למאבק מורות ומורי היל"ה כנגד סגירת התכנית.
לינק לאיוונט:
https://www.facebook.com/events/645648252738941

סיכום הזום:

היתה שיחה מרתקת ומצוינת: זום על חינוך: לא ניתֵּן לסגור את תכנית היל"ה

תודה ענקית לדוברות שלנו: שרי וינטרוב-גוטמן, עובדת חינוך טיפול בהיל"ה קרית ים ("תכנית היל"ה היא חלק בלתי נפרד מחוק חינוך חובה. בלי התכנית אותם נערים ונערות ייזרקו לרחוב"). גבריאלה קימינצקי, תלמידה בתכנית היל"ה ("בהיל"ה מתאימים את תכנית הלימודים לי ולצרכים שלי באופן אישי, אחרי שבתיכון הקודם שהיתי בו פשוט ויתרו עלי") ונגה דגן-בוזגלו, מנכ"לית מרכז אדוה ("מערכת החינוך כפי שהיא היות מייצרת פערים כבר מגיל היסודי ומשמרת אותן בכל מיני שיטות ומנגנונים, ואז עושה מיקור חוץ לתכניות קידום נוער – שהן חלק בלתי נפרד מהאחריות הבסיסית שלה – ואז נפטרת מהן בקלות בגלל שהיא הגדירה אותן כתוכניות משלימות.")

זום שלישי –  הצוות המוביל בבית ספר נווה חוף | מה סוד ההצלחה של בית ספר נווה חוף גם בימי קורונה? 

מה סוד ההצלחה של בי"ס נווה חוף גם בימי קורונה?

זום מס' 3 בסדרת שיחות הזום שלנו עם נשות ואנשי חינוך אקטיביסטים/ות.

יום ראשון 10/5/20 בשעה 20:30

יש הרבה מה ללמוד מהסיפור המרתק של ביה"ס היסודי 'נווה חוף' בראשון לציון ומההתמודדות שלו בתקופת הקורונה. נכיר את התפיסה, העקרונות והדרכים שמנחים את צוות ביה"ס, בזמן שגרה ובזמן קורונה. נפגוש את הצוות המוביל של בית הספר – קלרה יונה, נתלי גינדס, מור גרינבאום ואורית קשני – צוות יצירתי ונחוש, שמונע מהאמונה בתלמידות/ים ומהרצון להביא אותם הכי גבוה שאפשר.

לינק לזום:

https://us02web.zoom.us/j/82753517089

לאיוונט בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/566712153987914/

זום שני – ד"ר גליה זלמנסון-לוי | מורות בעין הסערה: מה אפשר ללמוד מדוקרטינת ההלם?

 

זום שני בסדרת שיחות זום קצרות עם נשות ואנשי חינוך אקטיביסטים/ות.
הפעם נדבר עם ד"ר גליה זלמנסון-לוי, מרצה לחינוך ולצדק חברתי בסמינר הקיבוצים ובאוני' בן גוריון.

לצפייה בהקלטה של הזום לחצו כאן או על התמונה

הראיון של יפה בן דוד – מזכ"לית הסתדרות המורים – אצל יונית לוי וקרן מרציאנו, העלה דיון סוער וערני על היחס לו "זוכות" המורות והמורים בתקופת המשבר. עולות שאלות נוקבות רבות, כמו למשל – מדוע דווקא המורות והמורים הינן מטרה קלה לתקיפות מסוג זה? מדוע מלכתחילה יש ציפייה ציבורית מהמורות "להתנדב" כדי לעזור לסיים את המשבר, בעוד שאין ציפייה כזו מרופאים/ות, מכבי/ות אש, שוטרים/ות וכו'? באיזה דרכים מנסים להחליש את התארגנויות העובדים של המורות/ים (הסתדרות המורים, ארגון המורים) ולמה? ד"ר גליה זלמנסון-לוי תאיר לנו נקודות שעולות מהדיון הזה מזוויות שלא מדברים עליהם בתקשורת – מגדר, זכויות עובדים ודוקטרינת ההלם של נעמי קליין.

האירוע יהיה מוקלט בוידאו ויעלה בהמשך כלינק חופשי לצפייה.

זום ראשון – ד"ר שלמה סבירסקי | איך משבר הקרונה משפיע על הפערים במערכת החינוך? 

 

 

איך משבר הקורונה משפיע על הפערים במערכת החינוך? עם ד"ר שלמה סבירסקי.

לצפייה בהקלטה של הזום לחצו כאן או על התמונה.

משבר הקורונה, על כל האתגרים העצומים שהוא מביא בכל תחומי החיים ולכל שכבות האוכלוסייה, מעצים את הפערים בחברה בין העניים לעשירים, בין הפריפריה למרכז, בין אלה ששווים יותר לאלה ששווים פחות.

התקופה הזו לא קלה לאף אחת ואחד, אבל לתלמידים/ות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ומבתים ואזורים עניים – קשה שבעתיים להתפנות ללמידה.

אנחנו בקדמה נאבקות כבר מעל 24 שנים על החינוך בישראל ככלי לקידום שוויון וצדק חברתי. הנחת היסוד שלנו היא שחינוך איכותי שווה לכל הוא זכות יסוד חברתית ותנאי בסיסי לגישור פערים ולכינון חברה המבוססת על עקרונות הצדק והשוויון. במיוחד בימים כאלה של חוסר ודאות וקשיים גדולים – אנחנו בקדמה פועלות במסירות לתת מענה לכל קהילת החינוך שלנו – ממורות/ים שנאלצות/ים להתמודד עם שינויים טכנולוגיים ותעסוקתיים תדירים ובלתי צפויים, ועד תלמידים/ות שהמצב הכלכלי ההולך ומחמיר מרחיק מעליהם יותר מתמיד את חלום תעודת הבגרות, חלום שלתלמידים/ות באזורים מבוססים/ות הוא המובן מאליו.