מה משפיע עלי בבחירת מגמה? – הפעלה לתהליך
בחירת המגמות בביה”ס
“ניתוח נתוני משרד החינוך על הניגשים לבגרות ברמת 5 יח”ל בעשור האחרון, מלמד על פערים בולטים בבחירת מקצועות הלימוד: הבנות חולשות על אומנות, מדעי הרוח ומדעי החברה, ואילו הבנים לומדים מקצועות טכנולוגיים וספורט. מגמות עיקשות אלה נותרות בעינן לאורך שנים, למרות אינספור תוכניות ויוזמות הפועלות כיום לעודד נשים לפנות למקצועות ההנדסה והמדעים. בנים לעומת זאת, אינם מקבלים את הדחיפה המערכתית המקבילה אל לימודי אומנות, מדעי הרוח ומדעי החברה”
מתוך הכתבה: למרות הניסיונות לעודד בנות ללמוד מדעים, הפער מול הבנים נותר בעינו, שירה קדרי עובדיה, 1.9.2019, הארץ.
הפעילות הבאה לקוחה מתוך הפרק “באיזו מגמה אבחר?”, אחד הפרקים בספר: מגדר בדיאלוג – ספר הפעלות לשיעורי חינוך ומגדר (חטיבה עליונה)
המטרה של הפעילויות בפרק זה היא שהתלמידים והתלמידות יבחנו לעומק את השיקולים שלהם.ן בבחירת המגמות ויהיו מודעים.ות בין היתר גם למסרים החברתיים המגדריים המשפיעים עליהן.ם.