אחד השיעורים המעניינים והחשובים ביותר שיש בבית הספר הוא שיעור אקטואליה. 
התלמידים והתלמידות קוראים בבית, לומדים לאתר מידע באינטרנט, מציגים את הכתבות מול כל הכיתה, מביעים את דעתם, לומדים לקיים דיון ופוגשים ידע עולם במגוון נושאים רחב. גם עבור המורים והמורות לשפה זה שיעור מהנה מאוד. 
לפני כחודשיים תלמיד ותלמידה משכבה ו' הציעו לקיים יום שמוקדש כולו לאקטואליה וכך בהובלתו של עמית בוטבול יצרו את 
כנס נווה חוף לאקטואליה – אחד האירועים המרתקים של השנה. זו ההזדמנות לומר תודה לעמית על כל היוזמות והעשייה שמעודדת את התלמידים והתלמידות לשיח רגיש, עירני ומעורב חברתית. 

בתכניית הכנס תוכלו לראות מה היה: אנשי ונשות אקדמיה, מומחים ומומחיות, פעילות חברתיות ועיתונאיות מהמובילות בישראל, הגיעו לבית הספר לדבר איתנו על הנושאים שעל סדר היום הישראלי. הילדים והילדות שאלו שאלות, הביעו את עמדתם בנושאים שונים ואפילו אתגרו את המרצים והמרצות בכיווני מחשבה אחרים. 

כך כתבה ציונה דסטה, כתבת חדשות ערוץ 12, שהשתתפה בכנס: 
"לפני כשבוע הוזמנו אני ואבי יאלו להרצות בפני ילדים בבית הספר נווה חוף בראשון לציון….
הגיע היום ואני ואבי התיישבנו ושמענו מהם את הסיפורים שהם בחרו, איך הם תופסים את הסיפורים ואיך מנקודת ראותם היה ראוי לטפל בכל אחד מהמקרים. היינו קשובים שנינו ומיד הבנו שזה דור העתיד שצריך כאן. שגרירים קטנים אך גדולים שיודעים ומבינים את העולם הגדול…. תודה לעמית בוטבול שבזכותו הכל קרה ולביה"ס הזה שמנגיש את פעילותו כדי לעורר שיח מורכב שכזה אך חשוב לאין שיעור!"