איך לוקחים תשוקה של מורה והופכים אותה לחלק ממשי מתכנית הלימודים?

אחד מהפרויקטים המרגשים בביה"ס שקיבלו תנופה בשנה האחרונה הוא פרויקט גינה, חזון ושפה.
הפרויקט נולד מתוך החיבור העמוק של המורה מור גרינבאום אל עולם הטבע והסביבה. יחד עם קבוצת תלמידים/ות היא הקימה גינה בביה"ס שבה נשתלו שתילים וצמחים.

הילדים/ות עבדו בגינה אחרי שעות הלימודים ובהפסקה, אבל מור הרגישה שיש לגינה פוטנציאל גדול יותר ושגם היא וגם הילדים ישמחו לשהות בה יותר ולשלב אותה בלמידה היומיומית. וכך נולד פרויקט שהפיילוט שלו התחיל השנה ומור מתכוונת לעבוד עליו ולשכלל אותו גם בשנה הבאה.

במסגרת הפרויקט לימודי שפה ומדעים נלמדים בגינה ומשתלבים עם עבודת הילדים/ות בגינה.
הילדים/ות קוראים וכותבים טקסטים שנוגעים לתופעות שונות שהם/ן נתקלים/ות בהן בגינה: סוגי צמחים, שיטות טיפול באדמה, תנאי מזג האויר, שינויים בתנועת השמש והצל, בעלי חיים ומזיקים ועוד. כל פעולה שנעשית בגינה מגובה בתהליך למידה ומחקר אודותיה. לקראת סוף השנה התלמידים/ות קיבלו משימה: הם למדו וחקרו בעצמם/ן נושא שבחרו שקשור בגינה, ולאחר מכן הציגו ולימדו את שאר תלמידי/ות הכיתה.