א. התבוננו באיור: שוחחו בינכן/ם בקבוצה לפי השאלות הבאות:

מה אני רואה?
שימו לב לכמה שיותר פרטים באיור: בדמויות הנערים ובסביבה שלהם.
מה אני חושב/ת?
במה דומים הנערים? במה הם שונים? מדוע יש ביניהם הבדלים? מה אני חושב/ת על ההבדלים?
מה אני מרגיש/ה?
אילו רגשות מעלה בי האיור?

ב. כעת קראו את הטקסט הבא:

מעשה בשני ילדים שנולדו באותו יום, באותה שנה, באותה מדינה
ילד א' וילד ב'
לילד א' יש אבא עורך דין ואמא מהנדסת חשמל
לילד ב' יש אמא עוזרת לגננת ואבא פועל טקסטיל במפעל
לילד א' יש המון צעצועים ומשחקים
לילד ב' יש חדר עם עוד 4 אחים
לילד א' יש מחשב, לילד ב' אין

חשבו והסכימו ביניכן/ם:

  • מיהו ילד א' ומיהו ילד ב' באיור?
  • מהם לדעתכן/ם השמות (שם פרטי ושם משפחה) של כל אחד מהם?
  • באיזה יישוב או שכונה כל אחד מהם גר לדעתכן/ם?