את הצוות החינוכי מניע חזון אחד משותף, מטרה גדולה אחת.  הוא הנושא את האתוס  של בית הספר ואת החזון החינוכי.  הוא הכוח המניע את הלמידה הצמיחה של התלמידים.  הוא המוביל, היוזם, המעודד והמפתח של העשייה החינוכית-הפדגוגית.

רבים מהמורות והמורים מרגישות בנות ובני מזל על כך שהן מלמדות בבתי ספר עם אג'נדה שמקדמת שוויון וצדק חברתי, שנותנת אנרגיה, שמניעה את העשייה החינוכית שלהן, ושמאתגרת אותן להגיע לרמות גבוהות של עשייה והגשמה.

תפקיד המורות והמורים, בנוסף להוראת המקצוע, הוא להצמיח, לעודד, לעורר מודעות ולאפשר צמיחה ושינוי.  היחסים בין המורות לתלמידים/ות מבוססים על יחס של כבוד והערכה, אמונה ביכולת של התלמידים/ות וציפיות גבוהות מהם/ן. הן מאמינות שלמידה היא עמוקה יותר כאשר היא באה מתוך קשר קרוב ומכבד. חלק מהמורות/ים הן/ם בוגרי אוניברסיטה שגדלו בשכונות ובעיירות פיתוח, והם מהווים מודל להזדהות ולהצלחה לתלמידים הבאים מרקע כלכלי-חברתי דומה לשלהן/ם.

להצליח בעבודה החינוכית בקדמה זה אתגר לא קטן, אך צוות המורות והמורים לא ניצב לבד מול האתגר. הכשרה שוטפת  של צוות המורים והמורים היא המפתח להצלחה של התלמידים/ות. בקדמה מאמינים שככל שצוות המורות/ים צומח, כך גם יכולתן להצמיח את התלמידים נשמרת.  לפיכך, נתפסת ההשקעה המתמדת במורים כדרך חיים והמשך העמדתו של התלמיד במרכז.