פתחנו את המפגש בבירור אישי והתנסות: שאלנו אתכן.ם – "איזה ערכים הכי חשובים בשבילך כרגע בחברות?" (הערכים שקיבלו את הניקוד הכי גבוה היו נאמנות והדדיות 🙂
בהמשך שאלנו "למה כדאי להיות חברה שלי?", שיצרה תמונת מראה לערכים שמרכיבים חברות: הקשבה, איכפתיות, הכלה וגם הנאה!
אחת המשתתפות כתבה בצ'אט:
"הלוואי שהיו עושים לי את זה כילדה!"
הצגת הכלים לחיזוק יחסים חברתיים:
"חוברת חברות":
קלרה הציגה את הכלי המתמקד בפעילויות קצרות לחיזוק קשרים בין התלמידות והתלמידים. היא סיפרה על פעילות שהתמקדה בפתרון קונפליקטים בחברות:
"הפעילות כוללת תרגילים שמאפשרים לתלמידים לדבר על אי-הסכמות בצורה מכבדת ולחשוב על דרכים ליישב אותן."
בצ'אט נכתב:
"זו שיטה נהדרת לעזור לילדים להתמודד עם קונפליקטים בצורה חיובית, במיוחד בגיל ההתבגרות."
"מעגל שיתוף":
מור גרינבאום הציגה את הכלי, שמאפשר לתלמידות ולתלמידים לנהל את עצמם תוך מתן מקום לכולם לדבר ולהשמיע את קולם.
היא הדגישה:
"מעגל שיתוף עוזר לבנות תחושת שוויון בכיתה. התלמידים מרגישים שהם מנהלים את הדיון ולא רק משתתפים בו."
אחת המשתתפות כתבה:
"אהבתי את זה שכל תלמיד יכול לבחור מה לשתף ומתי, זה יוצר ביטחון אישי."
"בית קפה":
מיכל הסבירה על המתודה שמטרתה להעמיק את ההיכרות בין התלמידות והתלמידים וליצור חיבורים מעבר ל"קליקות" חברתיות:
"אנחנו מדמים סיטואציה של בית קפה, עם שיח קליל סביב נושאים כמו תחביבים, חלומות ודברים אישיים. זה עוזר להם למצוא נקודות משותפות."
בצ'אט צוין:
"זאת פעילות מעולה כהכנה למעגל שיתוף".
שאלות ותשובות: במהלך הצ'אט הועלו שאלות, ביניהן:
תגובות המשתתפות: לאורך הזום כתבתן.ם לנו בצ'אט תגובות מחזקות ומרגשות
"אני לוקחת את הרעיונות האלה ישר לכיתה שלי."
"מדהים, זה החינוך האמיתי בעיניי"
"הפעילויות האלו משקפות את המהות החינוכית בעיניי."
רוצות ורוצים לשמוע עוד?
שומרים על קשר – הפודקסט של בית ספר דרויאנוב, שבו המנהלת נתלי גידנס מדברת על מעגל שיתוף.
במפגש הזום הקרוב, נצלול לעומק אל נושא יחסים חברתיים בכיתה ונבחן את השפעתם על תחושת השייכות והחוסן החברתי של התלמידות.ים.
זהו מפגש מעשיר וממוקד שמטרתו לא רק להבין את החשיבות של יחסים חברתיים, אלא גם להעניק למורות את הכלים הדרושים ליישום בפועל. מצפות לראותכם!
ממייסדות עמותת קדמה מנהלת בית הספר קדמה בירושלים ונווה חוף בראשל"צ לשעבר, מפתחת תכניות והכשרות לצוותי חינוך.
מחנכת בתיכון החברתי, בית ספר תיכון ברוח הפדגוגיה החברתית ומפתחת מערכי שיעור.