היום הראשון והשבוע הראשון בבית הספר הם מרגשים ומסקרנים עבור התלמידות/ים וגם עבורנו המורות/ים, אך גם מעוררי חרדה, במיוחד כשמדובר בכיתה חדשה.
אחד המקורות שנוכל להשתמש בהם כדי ללמוד על כיתה הוא הידע הקיים על התפתחות של קבוצות בתחום של “הנחיית קבוצות”: בתחילת התהליך של התפתחות הקבוצה, המשתתפות/ים מרגישות/ים לרוב תחושה של זרות וחוסר ודאות, והמטרה של הקבוצה בשלב זה היא לפתור את הקושי הכרוך בהתקשרות בין המשתתפות/ים, ולייצר זהות קבוצתית משותפת. 

אז איך לעשות את זה?

בקובץ הבא תמצאו פעילויות שיעזרו בהיכרות הראשונית ובהתמקמות בכיתה חדשה, וגם בהעמקת ההכרות בכיתה שממשיכה יחד גם השנה. הפעילויות מתרגלות מיומנויות של שיתוף פעולה ושל שיחה: הקשבה והבעה בעל פה ובכתב.
ניתן להתאים את רמת הפעילויות לכל גיל.

2 תגובות

  1. הגב

    עינת פלד

    תודה רבה רבה. בהחלט איישם. פעילויות בגובה העיניים ובהחלט מתאימות לילדים ולי.

  2. הגב

    תמי לבב

    תודה רבה ושנה נעימה ומשמעותית לכולנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *