איך לסייע ביצירת סביבה תומכת שמחזקת את ההערכה העצמית של התלמידים והתלמידות, ומקנה להם כלים להתמודדות עם אתגרים? מחצית הראשונה עוד מעט מסתיימת. בבתי הספר היסודיים מחכים לתעודות המחצית, בבתי הספר העל- יסודיים זו תקופה של ישיבות, מתחילות בחינות הבגרות של החורף ובאופן כללי זו תקופה של בחינה והערכת ההישגים שהיו לנו עד כה, ומה הלאה.
זו תקופה דרוכה ומתוחה לכל הצדדים. בטח ובטח לתלמידים ולתלמידות שיש להם קושי, שההישגים הרשמיים שלהם/ן לא עומדים ברף שהם/ן או אחרים הציבו. משפטים כמו: “אני מאוכזב/ת מעצמי”, “אני אף פעם לא מצליח/ה”, “אין לי כוח לבולשיט הזה יותר” הם משפטים שפעמים רבות נאמרים. לפעמים בקול רם ולפעמים פנימה.

אז איך בכל זאת נצא מחוזקים ומחוזקות?
איך נמלא את עצמנו ואת התלמידים והתלמידות בכוחות להמשך גם כשיש קושי?
איך נחזק את האמירה: “כל ילד וכל ילדה יכולים” וגם ניתן לתלמידים ולתלמידות שלנו כלים ליישם אותה?

ליקטנו מספר הפעלות מתוך ספרי “שעת דיאלוג- ספר הפעלות לשעת חינוך