עמותת קדמה ממשיכה ומקדמת שוויון וצדק חברתי בחינוך גם במצבי חירום ומשבר. אנחנו עסוקות בשאלות על ההשלכות של משבר הקורונה על החינוך בקרב אוכלוסיות שונות ועל הקבוצות המוחלשות יותר בחברה. אמנם הקורונה פוגעת בכולנו, אך אי השוויון בחינוך אינו נעלם. כשמערכת החינוך עוברת ללמידה מרחוק שתלויה באמצעים טכנולוגיים, ישנן קבוצות שאין להן נגישות לאמצעים אלו. אי השוויון מתבטא גם בהבדלים בין מי שהוריהם פנויים (פיסית ורגשית) לסייע להן/ם בלמידה, לבין אלו שלא יוכלו להיעזר בהורים. התלמידות/ים החלשות/ים יותר מועדות/ים יותר לפגיעה מהיעדר התמיכה הבית ספרית והקשר הקרוב עם המורה, ובשל כל אלו הפערים בין התלמידות/ים עלולים להתרחב ולהעמיק. לעומת זאת ייתכן שישנן הזדמנויות דוקא בתקופה זו לייצר מענים שונים לקבוצות שונות, ולהגדיר סדרי עדיפויות שונים, בהם הציונים פחות משחקים תפקיד, ומתאפשרת למידה אחרת לא רק במדיום אלא גם במסרים ובערכים.
3 תגובות
עביר ח'טיב
אני מורה לשפה העברית בבית ספר "מקיף אלביאן טמרה" מעוניינת לקבל תכנים לימודיים וחווייתיים , שיש בהם מסר חברתי וחינוכי ברור במיוחד בתקופה הקשה שעוברים אותה התלמידים והמורים בעת ובעונה אחת בלמידה מרחוק.
יעל
אשמח לקבל את הפרסומם שלכם
מיכל משעלי יהלומי
שלום
אני מחנכת כיתה ח' באורט מינקוף ירושלים.
מעוניינת לקבל תכנים חינוכיים חברתיים
תודה