קול הכיתה
קולות הקבוצה

כנס קדמה ה- 7

האם בכיתה יש את התלמיד/ה המתנגד? מלכת הכיתה? החנון? המצטיינת? המנודה? המקובלת? המתקשה? השעיר לעזאזאל? המשתעמם? המתוסכל? החרדתית? המנהיגה? הקורבן? המוזר? איזה עוד תפקידים יש בכיתה שלך? איך לזהות את התפקידים... תרומתם... איך אני רואה את תפקידי כמורה בחיים של התלמידים/ות? מה התלמידים/ות צריכים ממני?
בכל כיתה ניתן לזהות 'תפקידים' שממלאים התלמידים/ות בכיתה. 'תפקיד' מבטא דפוס התנהגות של התלמיד/ה בכיתה. כל אחד מהתפקידים, גם אלו שנראים כבולמים או מעכבים את התלמיד/ה ואת הכיתה - משרתים את צרכי הכיתה בשלב שבו היא נמצאת. לכל תפקיד יש תרומה משמעותית בבניית הפסיפס הכיתתי. "החיים שלך הם כמו הצגה עם כמה מערכות. לכמה מהדמויות יש תפקידים קצרים לשחק, ולאחרים יש תפקיד הרבה יותר גדול. כמה מהדמויות הן נבזיות ואחרות הן דמויות טובות. אבל כולם נחוצים; אחרת הם לא יהיו במחזה. לחבק את כולם, ולעבור למערכה הבאה".
שקופית קודמת
שקופית הבאה