איך אנחנו כמורות וכמורים עם אג’נדה יכולות/ים ליצור כיתה שבה תלמידות ותלמידים ירגישו מוגנים, שייכים ורצויים?

10 פעולות פשוטות שמורה עם אג’נדה יכול/ה לעשות בכיתה כדי לקדם שוויון וצדק חברתי.
העקרונות האלה אינם תיאורטיים, אבל הם בהחלט דוחפים אותנו לקראת מטרה נשגבת ומעודדים אותנו להתעלות, להשתפר ולצמוח.
פרסמנו אותם לראשונה במחברת הכנס במסגרת כנס הקיץ שלנו “להיות מורה עם אג’נדה” שהתקיים ביולי 2016.

10 עקרונות לקידום שוויון וצדק חברתי בכיתה (לפירוט של כל עיקרון  לחצו כאן)

  1. ראשית כל שימרו על עצמכן/ם.
  2. זיכרו כי אין אסטרטגיית לימוד אחת שמתאימה לכולם/ן.
  3. הילחמו על כך שתלמידים ותלמידות ממעמד סוציו-כלכלי נמוך לא יוצבו במסלולים מקצועיים, או במסלולים עם אוריינטציה אקדמית נמוכה.
  4. היו בעלי/ות ציפיות גבוהות מתלמידים ומתלמידות מרקע סוציו-כלכלי נמוך.
  5. למדו על מעמדות ועוני בהקשר המקומי ובהקשר הגלובלי.
  6. ודאו שתכניות הלימוד, התכנים והדוגמאות רלוונטיות לתלמידים ולתלמידות מכל הרקעים.
  7. אל תפחדו לעמת את התלמידים והתלמידות עם סטראוטיפים השגורים במילותיהם/ן.
  8. עזרו להרחיב את המעורבות של המשפחות בחיי התלמיד/ה, תוך כדי שימת לב למשפחות ממעמד סוציו-כלכלי נמוך.
  9. זכרו שלא לכל התלמידים והתלמידות יש גישה זהה למשאבים.
  10. זכרו שלמרות ההיררכיה הקשוחה שבית הספר כופה עלינו, גם המורות והמורים יכולים ללמוד רבות מהתלמידים והתלמידות.