מתי בפעם האחרונה התבקשתם ללמד את התלמידים שלכם תוכן שאתם בוחרים ואוהבים, ושהוא יהפוך לחלק מתוכנית הלימודים?

זה קרה לעמית בוטבול, מורה ומחנך בביה"ס נווה חוף בראשל"צ, כאשר הוא, כמו מורות ומורים נוספים בצוות ביה"ס, התבקש על ידי מנהלת ביה"ס קלרה יונה משומר, ללמד שיעור בחירה. הוא בחר ללמד על ספורט וחברה, שני נושאים שלא תמיד החיבור בינהם בשיעור אחד ברור מאליו. עמית האמין שהאהבה לנושא הספורט תגביר את המוטיבציה של התלמידים והתלמידות, תמלא אותם בתשוקה, בסקרנות, ברצון לחקור תחומי דעת נוספים דרכו. לדוגמא: תלמידים ותלמידות שילמדו על כדורגל באפריקה, יתמלאו בסקרנות ללמוד על יבשת אפריקה.

מה שהיה בגדר רעיון ואהבת הנושא התחיל להירקם כתכנית לימודים תוך כדי תנועה. התלמידים והתלמידות שהשתתפו בשיעורים היו מלאי התלהבות ואף הציעו רעיונות משלהם/ן. כך קרה שתלמידים/ות שכמעט ולא קראו ספרים בעבר, קראו 5 ספרים בחצי שנה! הם הרגישו שהידע שלהם בספורט שווה משהו ושיש לזה מקום בכיתה.

הפעילות הבאה יכולה להתקיים ביום הספורט הבינלאומי שחל בתאריך 26 באוקטובר, או בכל יום אחר.

ספורטאים וספורטאיות הופכים פעמים רבות לכוכבים ולמודל לחיקוי. לאורך השנים, ספורטאים וספורטאיות מכל הענפים ומכל המדינות לקחו חלק פעיל, כזה או אחר, בפעילות למען החברה. זו הזדמנות לחשוף את התלמידים והתלמידות שלנו לסוגיות של אי שוויון וחוסר צדק חברתי, ולחבר אותם לנושאים של אחריות ומעורבות חברתית דרך דמויות מעולם הספורט שנמצאות במרכז תשומת הלב.

צילום: Vasiliki Millousi, flickr