טקס חלוקת פרס פועל/ת צדק בחינוך, 6.11.2007, תל אביב

ביום שלישי, 6.11.07 התכנסו יותר מ-200 איש ואישה, לטקס הראשון של הענקת פרס פועל/ת צדק בחינוך. פעילים ופעילות, אנשי ונשות חינוך, חברים מהאקדמיה ואישי ציבור התכנסו לאירוע הענקת פרסים ותעודות הוקרה למי שפועלים במשך כל השנה להשכנת צדק בחינוך ולהבטחת הזדמנויות שוות לכל ילד וילדה בישראל. הערב היה בלתי נשכח – מרגש, מלא אהבה ונוסך אופטימיות. התחושה היתה שכולנו, ארגונים ומחנכים שפועלים כל אחד בחלקת אלוהים הקטנה שלו, זוכים לראות שאנחנו לא לבד, אלא חלק מקהילה גדולה, מגוונת ועשירה בידע ובכוחות.

ועד הפרס כללה את קלרה יונה משומר – יו"ר הועדה, ממייסדי קדמה והמנהלת הראשונה של בית הספר, ד"ר שלמה סבירסקי, ממייסדי קדמה ומנהל אקדמי במרכז אדוה, ח"כ ד"ר יוסי יונה, וח"כ יוסי שריד ז"ל, שר החינוך לשעבר.

בפרס זכו השנה שני ארגונים: בית הספר "הדרים" ע"ש יונה בוגלה ברחובות שרוב תלמידיו בני הקהילה האתיופית, והעמותה לקידום השכלת נשים בדואיות בנגב. כל אחד מארגונים אלה מציע מודל חדשני של עשייה חינוכית המושרשת בקהילה.

בתעודות הוקרה על פועלם החינוכי זכו: בית הספר "רמז" בפרדס כץ, בית הספר מסאר בנצרת ואיש החינוך מרסלו וקסלר (לקריאת הנאום המלא של מרסלו, לחצו כאן >).

פאנל 'בזכות ההבדל': מודלים אלטרנטיביים בחינוך

ארגונים רבים היום, בהם הארגונים שזכו בפרס, מציעים חלופות חינוכיות מעניינות לשיטה הקלסית של אינטגרציה בחינוך. פאנל "בזכות ההבדל" , בו השתתפו נציגי הארגונים הזוכים בפרס פועל צדק בחינוך ויו"ר הועדה לשוויון בחינוך, קלרה יונה משומר, נועד לתת השראה לאפשרות של "לעשות הבדל" בחינוך. השאלות המרכזיות שהועלו בפאנל היו: עם אילו הבדלים כל ארגון מתמודד וכיצד? האם המודל ניתן לחיקוי או שהוא ייחודי? האם המודלים שואפים להשפיע על כל המערכת או על קבוצת אוכלוסיה מוגדרת? האם אין ב"פרויקטים: אלו ויתור על תפקידי המדינה והפרטה של המערכת?

תמונות מהטקס