עבור התלמידים והתלמידות, קדמה הוא לא רק בית-ספר שמכין לבגרות.
בית הספר מספק תחושה של הגשמה עצמית, זהות אישית, שותפות בבנית חזון לעתיד טוב יותר ותחושה של שייכות.

בשיחות עם תלמידים ותלמידות לאורך השנים, הם מדגישים את תחושת השייכות והאהבה לבית הספר, ואת הקשר החזק עם המורות והמורים, קשר של קרבה, אהבה, כבוד, אמון ורכפתיות, קשר שמחזק את המוטיבתיה הלימודים שלהם ללמוד ולהצליח.

קדמה זו התקופה הכי יפה בחיים שלי, מכיתה ז' עד י"ב. הייתי בא מחוייך, תמיד מרוצה מבית הספר, מהלימודים. ידעתי שתמיד יעזרו לי, שיש לי פה גב. לא הייתי ילד קל, הייתי שובב. הייתי מפריע מאוד. עכשיו אני מעריך מאוד מה שכל אחד מהמורים עשה למעני. הקשר הזה עם המורות, למשל הקשר שיש לי עם אילנית שהיא כמו אמא שלי. בחיים לא אוותר על הקשר הזה. אחים שלי ילמדו פה בשנה הבאה, הילדים שלי ילמדו פה בעתיד. האמונה של המורות נתנה לנו כוח, החיוך והאהבה שקיבלנו מהן, זה מפרגן וגורם לך לרצות ללמוד. לא היתה בגרות אחת שהן לא התעקשו עליה, ישבו ולימדו אותי. אין דבר כזה שלא אדע, כל המורות/ים היו יושבים ביחד כדי שאדע. המורים מתנהגים כאלו שאתה ילד שלהם. זה נותן לך הרגשה של יותר רצון להצליח.

דודו, כיתה י"ב

אפשר להגיד שבקדמה עברתי מהפך. מה שהייתי ומה שנהייתי. היחס האישי של המורות גורם לתלמידים להמשיך לרצות ללמוד פה. לדוגמה, מיכל חדד, מורה שתיתן לך את החשק ללמוד – תעודד, תיתן מוטיבציה. אם תגיד לה שאתה לא יכול, היא תגיד שאין דבר כזה. היא נותנת תקווה. המלווים שלנו, מיכל ועזרה, עושים הכל למעננו. אכפת להם מאיתנו, הם נותנים את כל הנשמה. בבי"ס אחר, אם לא תעשה בגרויות, יוותרו לך. מיכל, לעומת זאת, תעשה איתך חוזה ותגיד שהיא לא מוותרת עליך. עזרא ישב עליך כמו פטיש. זה נותן לי את החשק ואת המוטיבציה. חוץ הבגרות, בקדמה יש את הנושא של מחויבות לזולת. אני חייב ללמוד ולעזור לזולת, לא לחשוב רק על עצמי, לא להיות אחד שלא עוזר. תלמידים מכיתה י"ב עוזרים לתלמידים בכיתה ז', למשל אם תלמיד בכיתה ז' יתקל בבעיה, תלמידים מכיתה י"ב יעזרו לו, וזה לא קורה בבתי ספר אחרים. לאורך השנים בקדמה, וגם בתהליך של ההפקה בתיאטרון, נהייתי אדם טוב יותר, שרצה לטובת הכיתה, לטובת החברים שיצליחו בבגרויות, וגם הם רצו בטובתי. כולם רצו שכולם יצליחו. וזה עשה טוב לכיתה, גיבש וקירב בינינו.

עמית, כיתה י"א

כשהגעתי לקדמה הכל השתנה. ביסודי לא הייתי תלמידה כל כך טובה. ובקדמה התחברנו כל כך למורות/ם שזה גורם לך לרצות לשמוע בקולם. את רואה בהם בן-אדם, שיכול ורוצה לעזור. לא מתוך חובה אלא מתוך אמונה שאת יכולה להצליח. המבחן הראשון שלי בקדמה היה במדעים וקיבלתי בו ציון 95. הייתי בשוק. זה היה הציון הכי גבוה בכיתה. וזה נתן לי מוטיבציה להמשיך. את רוצה להרגיש שוב את ההרגשה של 95, של הכי טובה בכיתה. את יודעת שכל מה שהשקיעו בך ואת השקעת, לא הלך באוויר. אני תלמידה ממוצעת שאוהבת לבוא לביה"ס. לא שאני אוהבת כ"כ לקום בבוקר אבל לפחות אני הולכת לקדמה, תלמידה שחיה חיי חברה נורמלים ואפילו כיפיים. אוהבת מאוד את המורים שלה ומחוברת אליהם. בקדמה יש תלמידים רגילים שעוברים תהליך שהופך אותם רגישים, מודעים לסביבה, רגישים לסטיגמות, תלמידים שאכפת להם מעצמם ומאחרים. יש אווירה שכף להיפגש כאן. תלמידי קדמה הם חלום שכל ביה"ס ירצה לקבל אותם. הם עוברים כאן תהליך שעושה אותם בני אדם טובים יותר ומיוחדים.

רינת, כיתה י'